|
|
|
|---|---|
|
När jag kör sakta framåt så knäpper det någonstans från bakvagnen på min bil. Något mer när man kör på dålig väg. Det låter som om det är glapp nånstans. Jag har bytt bakvagns bussningar, stötdämparfästen och stötdämpare bak utan resultat. Någon som har fler förslag på vad det kan vara. Tack på förhand. | |
|
kardanen eller drivknutarna :( |
|
| Skulle tro att det är någon drivknut isåfall. Det låter inte som om det kommer från kardanen. Brukar drivknutarna ge upp? Har aldrig varit med om det innan på en bakhjulsdriven bil. Hur kollar jag om dom är kassa? | |
|
e det ett klickande ljud i 1 2 ans växel??? jag har samma ....dom hitta inget heller trodde det kunde vara drivknut eller kryssen i kardanen 7000:- för en nu kardan finns inte lösa kryss :( |
|
|
Har liknande "knäppande" ljud i min. Har ställt samma fråga men har inte fått så många svar. RWD? Ja tack! |
|
|
Kingen: Det hörs mest på 1:ans växel på min. Ibland också på 2:an när man kör sakta. Typ tomgångskörning. Ingen som vet hur man kollar om drivknutarna är dåliga? Känns det att dom glappar isåfall eller låter dom bara illa? Får väl hissa upp bilen och kolla lite nån dag när jag får tid. |
|
|
hadde min på förenade bil.. dom ville vända på dom höger till vänter o tvärt om. men jag tror det e kardankryssen ..de e helt ofarligt sa dom, bara att gasa på!!!!! ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.