|
|
|
|---|---|
ferraripeter |
Går i köpa tankar,vill veta lite om BMW`s fyrhjulsdrift,bilen har rullat 20,000 mil,alla råd o sågningar mottages tacksamt. det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
|
- lite dyrare i drift än en valigt 525:a + kung på vintern /göran, vintermannen/ Behöver man inte kombi, behöver man inte bil |
|
ferraripeter |
Ok,men fyrhjulsdriften,är den lika hållbar som Audis är? det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
|
Min har gått 15200mil och har jag har inget att klaga på. mvh Berg Den är inte lång men den är smal...... |
|
|
"lika hållbar som Audis??" vad menar du med det?? Audi är inget under av hållbarhet och svinigt dyra delar... En annan Audi egenhet är mitt diffen som i samma kurva ibland gör bilen överstyrd nästa gång helt neutral och nästa gång våldsamt överstyr helt utan system... BMWS X modeller har ju liksom Ford övervikt för bakhjulsdriften vilket innebär likadant betende varje gång ( förhoppningsvis..) |
|
ferraripeter |
vad jag menade var,jag hade en cupè quattro en gång,och dom var ju trots allt övelägsna i rallye på -80 talet det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
|
Hallå! Min 525ix Touring har gått 24 000 mil. Jag har kört den de senaste 5 000 milen. Jag har inte haft något problem som har med fyrhjulsdriften att göra. Jag har nu dock fått ett litet läckage från packboxen för framåtgående axel ur fördelningslådan. Kostar 2 000:- + olja att åtgärda hos BMW. Bilen går kanon! Lite slö kanske, speciellt med automatlåda. Min bil drar 1 l/mil vid snabb landsvägskörning, 0.9 l/mil vid lugn landsväg och 1.2 -1.3 l/mil vid kortare körningar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.