AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
552

goda råd om 525ix touring

ferraripeter
Går i köpa tankar,vill veta lite om BMW`s fyrhjulsdrift,bilen har rullat 20,000 mil,alla råd o sågningar mottages tacksamt.

det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet.
Visa användare
605
göran
525ixt-94
- lite dyrare i drift än en valigt 525:a
+ kung på vintern

/göran,
vintermannen/
Behöver man inte kombi, behöver man inte bil
ferraripeter
Ok,men fyrhjulsdriften,är den lika hållbar som Audis är?

Min har gått 15200mil och har jag har inget att klaga på.

mvh
Berg

Den är inte lång men den är smal......
"lika hållbar som Audis??" vad menar du med det?? Audi är inget under av hållbarhet och svinigt dyra delar...
En annan Audi egenhet är mitt diffen som i samma kurva ibland gör bilen överstyrd nästa gång helt neutral och nästa gång våldsamt överstyr helt utan system... BMWS X modeller har ju liksom Ford övervikt för bakhjulsdriften vilket innebär likadant betende varje gång ( förhoppningsvis..)
ferraripeter
vad jag menade var,jag hade en cupè quattro en gång,och dom var ju trots allt övelägsna i rallye på -80 talet

bj
14
bjol
320D Touring -05
Hallå!

Min 525ix Touring har gått 24 000 mil. Jag har kört den de senaste 5 000 milen. Jag har inte haft något problem som har med fyrhjulsdriften att göra. Jag har nu dock fått ett litet läckage från packboxen för framåtgående axel ur fördelningslådan. Kostar 2 000:- + olja att åtgärda hos BMW.

Bilen går kanon! Lite slö kanske, speciellt med automatlåda. Min bil drar 1 l/mil vid snabb landsvägskörning, 0.9 l/mil vid lugn landsväg och 1.2 -1.3 l/mil vid kortare körningar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.