AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
789

Waschwasserstand lyser, men jag har ju fullt...

He
74
Heddan
BMW 525i -89 E-34
Det är väl nån nivågivare som bråkar. Varför sitter det 2 st pumpar på spolartanken? Min ena är urkopplad, kan det vara därför det lyser "Waschwasserstand" på checkcontrolen?

En sak till, Intensivrengöringstanken, hur funkar den? Är det koncentrerad vätska i den? När (hur) använder man den?

st
3.466
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Larmet kan komma från intensivrengöringen som har en egen behållare placerad mot torpedväggens mitt. Avsikten är att du skall kunna ha en annan vätska i intensivrengöringen än den vanliga som i de flesta länder innehåller vanligt vatten. Intensivrengöringen aktiveras genom att trycka in torkarspaken till skillnad från den vanliga spolningen som du aktiverar genom att dra spaken mot dig.

Mvh, Steaman

Intensivrengöringsbehållaren har ingen nivågivare.
Jag har samma bekymmer och har ännu inte funnit felet. Se länk nedan;
Länk
Har inte lyckats hitta något kabelbrott heller, så nu lever jag med det ;-((

Att den ena pumpen är urkopplad ger inte varningen.
Den ena pumpen är för lyktorna och den andra för vindrutan. Det sitter en separat pump i intensivrengöringsbehållare.

Bo
369
Booya
530iA Touring -94
vänta nu...intensivrengörningsbehållare? Långt ord...innebär det att jag också har en sådan i min? Alltså är det en standardprodukt? Springer och kollar under tiden.
Standardprodukt.

På 530 och 535 sitter den längst fram till höger i motorutrymmet. Intensivrengöringsmedel i den främre av de två påfyllningshålen. Den bakre är för vindrutan.
Längst fram till vänster i motorutrymmet sitter behållaren för spolningen till lyktorna.

OBS! På 530 och 535 sitter expansionskärlet för kylvätskan mot torpedväggen! Ingen spolarvätska eller annat än kylarvätska här inte...

to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Det är förmodligen givaren som inte fungerar, den i spolarbehållaren. Intensiv har ingen givare.
Om Du inte vill byta givare gör så att du vrider givaren ett halvt varv, ( dvs så den sitter uppochner)
då försvinner problemet men Du får hålla reda på hur mycket vätska som finns kvar i behållaren själv.
Jag själv löste detta på detta sätt i min gamla E-34:a.

NoFear
He
74
Heddan
BMW 525i -89 E-34
Tack, för svaren.
Hittade dock felet, kontakten hade trillat av från givaren... så kan det vara.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
annars är det vanligt att givaren har hamnat upp oh ner... hände mej...

/Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.