|
|
|
|---|---|
|
Det är väl nån nivågivare som bråkar. Varför sitter det 2 st pumpar på spolartanken? Min ena är urkopplad, kan det vara därför det lyser "Waschwasserstand" på checkcontrolen? En sak till, Intensivrengöringstanken, hur funkar den? Är det koncentrerad vätska i den? När (hur) använder man den? | |
|
Larmet kan komma från intensivrengöringen som har en egen behållare placerad mot torpedväggens mitt. Avsikten är att du skall kunna ha en annan vätska i intensivrengöringen än den vanliga som i de flesta länder innehåller vanligt vatten. Intensivrengöringen aktiveras genom att trycka in torkarspaken till skillnad från den vanliga spolningen som du aktiverar genom att dra spaken mot dig. Mvh, Steaman |
|
|
Intensivrengöringsbehållaren har ingen nivågivare. Jag har samma bekymmer och har ännu inte funnit felet. Se länk nedan; Länk Har inte lyckats hitta något kabelbrott heller, så nu lever jag med det ;-(( Att den ena pumpen är urkopplad ger inte varningen. Den ena pumpen är för lyktorna och den andra för vindrutan. Det sitter en separat pump i intensivrengöringsbehållare. |
|
| vänta nu...intensivrengörningsbehållare? Långt ord...innebär det att jag också har en sådan i min? Alltså är det en standardprodukt? Springer och kollar under tiden. | |
|
Standardprodukt. På 530 och 535 sitter den längst fram till höger i motorutrymmet. Intensivrengöringsmedel i den främre av de två påfyllningshålen. Den bakre är för vindrutan. Längst fram till vänster i motorutrymmet sitter behållaren för spolningen till lyktorna. OBS! På 530 och 535 sitter expansionskärlet för kylvätskan mot torpedväggen! Ingen spolarvätska eller annat än kylarvätska här inte... |
|
|
Det är förmodligen givaren som inte fungerar, den i spolarbehållaren. Intensiv har ingen givare. Om Du inte vill byta givare gör så att du vrider givaren ett halvt varv, ( dvs så den sitter uppochner) då försvinner problemet men Du får hålla reda på hur mycket vätska som finns kvar i behållaren själv. Jag själv löste detta på detta sätt i min gamla E-34:a. NoFear |
|
|
Tack, för svaren. Hittade dock felet, kontakten hade trillat av från givaren... så kan det vara. |
|
|
annars är det vanligt att givaren har hamnat upp oh ner... hände mej... /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.