|
|
|
|---|---|
JH |
Träffade häromdan på en kille med en BMW som såg intressant ut. Åkte efter och frågede vad det var han hade, 540 alpina svarade han, när jag frågade om det var en B10 hade han ingen aning om vad jag pratade om utan sa att det i regbeviset stod så. Modellen var E34 och eftersom jag aldrig hört talas om någon sådan och ägaren hade rätt lite aning om de olika Alpinamodellerna undrar jag om någon på forumet kan ge lite info. JH |
Jonas M3 |
alpina b10 4,6 e ju baserad på 540 4,4....men det vet i fan vad han menar. men kanskedet står 540 alpina från tyskland ändå, mend det låter skruvat M-Tritschka |
|
Det kanske var en Alpina B10 4,0? De finns ju de också... Men det är ändå konstigt, eftersom de i Tyskland verkar mer medvetna än vi svenskar om att Alpina är ett eget bilmärke (och följaktligen har egna modellbeteckningar). Annars kande det var snubben vi registreringsbesiktningen eller vad det nu var som tänkte något i stil med "Aha! Det är en BMW, och den har en 4-liters V8, alltså måste det vara en 540! Men här står det ju att det är en Alpina! Nåja, då skriver vi Alpina 540." -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Det har hänt att Alpinor har fått lite konstiga benämningar vid reg.besikting (nollkoll på SBP?). Kollade själv upp en B6 2.8 (som var till salu) för några år sedan, och den var reggad som en 325i. Om det här nu är en äkta B10 4.0 så är det lite trist att ägaren inte vet vad han kör runt i. ;) |
|
|
>>JH - Det lär knappast handla om en Alpina B10 4,0 - sannolikt en 540iA. Skulle bli gaaanska besviken om någon kallade min Alpina B10 4,0 för en 540... PeHå |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.