AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.489

Ska jag köpa????

Sida 1 av 2
Jag är bra sugen på en bmw nu men är inte så insatt ännu. jag har hittat denna: BMW 318iS Coupe
Årsmodell: 1993
Mätarställning: 9.700 mil
Färg: Blå met
Karosseri: Sportkupé
Pris: 104.500
Info: Airbag, ABS, Servostyrning, Sportstolar, Elspeglar, Elhissar, AC, Stereo, Solgardin, Armstöd, Alufälgar org eller nya 17" hjul mot 9500 kr i merkostnad, C-lås, Servicebok, 2 ägare födda -59.

Kan det vara något. Jag tycker att den har gått väldigt lite för att vara import.
Peter2001
Jag tycker det var lite dyrt för en 318. Är den i utställningsskick och milen ärliga så... En 325:a i bra skick med mycket utrustning kan du få bra mycket billigare.

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Är inte denna bättre isf?
BMW325i Coupé
Årsmodell: -93
Mätarinställning: 11600 mil
Färg: Mauritziusblåmet.
Utrustning: Klima; Grått skinn;Sollucka; Stereo/CD; Larm; S+V-Hjul; Vita Blinkers;
Pris: 98000 kr

www.autotrend.se
Tycker också att det verkar lite väl dyrt med över hundra för en importerad 318iS. 85' skulle jag nog mer tycka vara rimligt. Men för fan, säg ett pris och kolla om säljaren köper det. Andrahandsvärdet på 318iS är högt jämfört med 325:an pga av relativt få exemplar. Men jag tycker att du helt klart skall kolla på en 325:a istället, om det inte är en fråga om ekonomi.
Hej!

Jag tycker inte det var så jättedyrt. Men betala inte extra för 17 tummarna. De borde ingå. Förresten så står det en 318 IS 9x(?) på Jacobssons här i Jönköping. Den begär de 132' för. En annan sak också. Enligt min mek. så är IS-motorn den sämsta som BMW gjort, beträffande kvalitet alltså.

Robban
Da
21
Dan the Man
BMW 325 Coupe (E36:a)
Varför köpa en slö 318 när man kan få en 325 istället frågar jag mig...
jag tackar så mycket. ska kolla 325:an
warchild
En 318is är inget skit som vissa verkar påstå. BMW:s fyra- motorer är bland de bästa BMW byggt oavsett vad vissa mekaniker vill påstå. En 318is i bra skick skule jag personligen välja framför en 325:a. Däremot kan jag hålla med om att priset var lite högt. Kolla milen och pruta priset, sen är det bara att köpa om det käns bra

Snyggaste bilarna i stan
rp
10
rpm
320 -85... krockad :(
Storebrossan hade en 318 94:a innan... Inga problem med motorn alls, det är trots allt en BMW motor och den är inte slö heller... fast 325:an är förståss lite "farligare" om du bortser från bränsle-ekonomin... Ska du ha 318:en så se till at få fäljarna som nån skrev här ovanför

Bakhjulsdrift e myyyyyysigt!!
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
warchild:o vad vet du om det att det är dom bästa motorer BMW har byggt???har du utbildning o erfaren het inom området lr????om inte kan du ju hålla käften!!är själv bil mek men har ingen erfarenhet av dom motorerna,men om andra mekaniker har sagt att dom är bland dom sämsta så är jag beredd o tro på dom!!sen svar på inlägget!fy fan va dyrt!!!!!

D är fegt o släppa gasen!
Da
21
Dan the Man
BMW 325 Coupe (E36:a)
Jämföra en 325 mot en 318 är ju som att jämföra natt och dag. Bara att titta på en sådan enkel sak som 0-100 på 8 sek eller lite lägre än då... mot 318:s 11,3 sek. Det är inte ens jämförbart, sedan att 6:orna alltid har bättre bottendrag och dessutom har det där sköna mullrandet. Ja visst den drar mer typ literna och lite där över beroende på vad och hur man kör. Jag har haft min 325 i 1,5 år nu, noll fel på den hittils, förutom en stöld då... ;-)

Jag säger har du råd med lite större soppakonto samt några kronor mer i försäkring så är 325:an det givna valet. :-)
**
117
** 325 **
325, 1993
Hmm... Jag funderade själv på en 318is när jag skulle köpa min, slutade med en 325:a, dels pga dom 192hk men också att en 6:a låter mycket skönare :)

Sen att det kostar lite mer och köra den, det är smällar man får ta.

Jag skulle förresten aldrig betala mer för en 318is än för en 325:a, så sällsynt är den inte. Och passa dig för 325:an hos autotrend, den har stått där i snart 1 år, verkar vara något skumt med den. Priset har också vart detsamma sen förra året (så det lär du lugnt kunna pruta på).

:!
Håller med warchild och rpm, BMWs fyror är inte så dumma, framförallt inte om man jämför med andra fyror på marknaden (VW, SAAB och Volvo). Men BMWs sexor- ojojoj...

Fidde: Du gör helt rätt i att kolla på en 325:a också. De finns många välvårdade bilar, men samtidigt många vrak. Undvik de allra billigaste, kolla hur säljaren verkar och hur den är skött.
Det måste poängteras- 100 tusen för en importerad 93:a 318iS är i saftigaste laget med eller utan fälgar. För de pengarna får du en riktigt fin 325:a av samma årgång.
Lycka till och medela gärna hur det går!

Mvh
Stoffe
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
om man nu läser igenom alla inlägg igen,vem har sagt att bmws 4or är skit,vil mig minnas att det var is motorn som var skit,inte alla fyror.......o en sak till ska man åka bmw SKA MAN FAN MINST HA EN SEXA ANNARS KAN DET FAN VARA!!!!=))

Krille
Bjale: Du har helt rätt, BMWs sexor är kanske en av bilvärldens bästa motorer. Starka, snåla och har ett härligt "råmande" ljud. För de som har råd.
En bakhjulsdriven 318IS (har en 90:a) är också en trevlig bil för de som inte har råd (eller lust) att betala en dubbelt så dyr försäkringspremie och dyrare service.
Du skrev att skall man ÅKA BMW så skall det vara minst en sexa. För oss som har körkort och får lov att KÖRA BMW kan jag säga att man kan ha en hel del kul med en fyra med nästan 140hk + bakhjulsdrift.
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
jorå visst kan man ha kul med en fyra o det finns inga bilar som man får samma känsla av kvalite i som i en bmw,och har man inte råd o äga en bmw med sexa kan man ju köpa en fyra istället!!fast hur mycket skilljer det egentligen på o äga dom??vet faktiskt inte själv??men en anna sak!!om du har kul med dina 140 hp o bakhjuls drift,hur kul tror du inte jag har med mina 192 hp o bakhjulsdrift?????=))) det är värt vart enda öre kan jag säga dig!!!

Hej!

Han sa att IS-motorn (inte 8 ventilaren) var en av de sämsta SOM BMW GJORT. Förmodligen bättre än andra fyror i samma klass, men inte en av BMW:s bästa. Dessutom nämnde han inget om körbarhet, utan det var mer i hållbarhetens mening så att säga.

Robban
Krille
Jag tor det var nästan dubbelt upp för min del om man jämför 325 -90 och 318iS -90. Detta gällde både Skandia, Folksam och LF. Möjligt att andra bolag har mindre skillnad. Kan tänka mig att det är en liknande prisbild för E36:orna.
Övrigt kan jag tänka mig att du har helkul i din bil.

MVH

Kristian
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
den går fint,när den funkar....har haft lite strul med den nu ett tag,slut diskuterat om motorenas kavlite,kort o koncist hänger det helt på hur dom körs o skötts!!

Gemini__
Tjenare...

Bjale_racing: Tycker du ska lugna ner dig lite med hur du uttrycker dig här på forumet. Du ska inte be någon överhuvudtaget, att hålla käften! Känns samtidigt skönt att veta att jag åker ifrån dig rejält med min M535:a =)

Vidare till ämnet...som ni nu redan har nämnt, satsa på en 325:a. En 320 kanske kan vara intressant, om man nu inte vill satsa stort direkt. Hur ligger en sådan till i ägandekostnader och dyl.? Det är iallafall en sexa...

Jaja, hoppas du(Fidde) hittar en välskött bil till ett hyfsat pris. Tänk på att köpa den bil som passar dig bäst, istället för att lyssna på vad andra tycker. Alla prioriterar vi olika vad gäller prestanda, soppaförbrukning ägandekostnader m.m.

Får passa på att önska er alla en fortsatt trevlig sommar!!

/Tompa
318 acceptabelt men vem kom på idén att bygga 518 den måste vara ett skämt...mmmmm 340hp bakhjulsdrift
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.