|
|
|
|---|---|
Ricckard |
Tja! Har lite strul med min 318i. Den hackar till lite emellan åt och har provat stp spridar rengöring men det funkade inte som väntat några ideer? Undrar även om och i såna fall hur jag kan klämma ur några extra hästar ur en 1.8 liters 318i motor. Tackar för alla svar. Om möjligt svara på e-post adress rickard.arrhenius@elev.haninge.se Tack Rickard |
|
När byttes bränslefiltret senast? När byttes stiften senast? Kolla tändkablar, fördelare (vet inte om du har det på din bil). Mvh |
|
Ricckard |
Har bytt tändkablar, fördelarlock putsat av rotorn och bytt stift. Bränsle filtret är ett par månader gammalt. Men efter inspektion av stiften fann jag en vit stenhård beläggning och är inte faan till att klura ut vad det tyder på, för mjuka stift? |
|
Låter som överhettade stift. Kan mycket väl vara anledningen till att motorn inte går bra. Länk Prova lite kallare (hårdare) stift, ett steg upp i hårdhet. Mvh |
|
|
Johan har koll på läget. Man kan se oerhört mkt genom att kolla på stiften. Tack för länken föresten. Har samma bilder i en bok men har inte sett det tidigare på nätet i bilder. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.