|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet hur ventilationen uppför sig när man har fläkten i "automat-läget" dvs läget där den "klickar i" innan man stänger av hela fläkten. Är lite osäker, på min låter det som fläkten går i lite olika intervaller och man känner bara en liten svag bris från luftspjällen. | |
|
Tror att i auto läget så skickar den ut luft lite här och där. Den gör det i alla fall så att det ska "kännas" så lite som möjligt. Fläkten går i olika intervaller eftersom den känner av tempen i kupen kontinuerligt och försöker därmed att hålla den bestämda tempen. Jag blev själv orolig när jag precis köpt min bil. Upplevde det som om det skulle bli svårt i vinter att få sjuss i fläkten, men det blir nog klockrent tror jag... H U M A N R A G E Länk |
|
|
Jag upplever inte heller att den automatiska fläktkontrollen fungerar speciellt bra. Varvtalet ökar inte i den utsträckning det borde göra för att snabbast uppnå inställd temperatur när den står på auto läget. Hela den biten tycker jag är en liten "flopp" från BMW på t.ex. E32/34. T.ex.är skillnaden mellan max på det steglösa och det verkliga max (sista snäppet) under 5% upplevar jag det som. Borde minst vara 25%. hur fungerar era ? Jag har den sk. "stora kliman" med AUC. |
|
Tigerr |
Detdära klicket är bara bull****! :) Visst är det tänkt att fläkten ska sköta sej helt själv, men när man har typ 40grader i bilen och sen klickar i det läget med max kyla överallt så ökar inte fläktens varvtal ett dugg.. *bravo BMW* Tigerr |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.