|
|
|
|---|---|
|
Vore det inte på tiden att BMWPower skapar en ny kategori i forumet, i vilket man skulle kunna diskutera andra saker än just BMW. Detta finns redan på flertalet andra forum. Man har ju ändå inte alltid BMW på hjärnan för jämnan, eller? Vidare tycker jag att man bör lägga till en "Respected Users"-lista på annvändarprofilen. Era tankar alltid välkomna! Vh | |
|
Att skapa en ny kategori på BMWPower för att diskutera andra saker än just BMW är som att BMW skulle börja tillverka köttfärsås på burk eftersom man "inte alltid kör bil". ;) Skämt å sido så tror jag inte att det är en speciellt bra idé, som du själv skriver så finns denna möjligheten på andra forum - då kanske det är bäst att skriva av sig just där? "Respected Users" kanske kan vara något, men man måste förstå att det krävs (mer) arbete av grabbarna bakom BMWPower för att det skall fungera. Man kanske skulle kunna säga att "frilansarna" är "Respected users"... roadZter |
|
| Om man skulle lägga till ett nytt ämmne skulle de typ kunna vara "disk mellan olika märken" eller nåt liknande,att man jämför dom me bmw eller så...men visst känns de lite onödigt...sidan är ju redan super bra,eller hur "powerfolket"??? | |
|
Tack DanneZeta. Jag sträcker på mig. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Vi kommer att se över forum-kategorierna under hösten. Men något "off-topic" forum kommer det nog inte att bli. Vi har redan runt 700 inlägg om dagen, vilket är otroligt mycket. Det blir mer än 1 inlägg varannan minut dagtid. En av orsakerna till att forumet har blivit så populärt är att forumet endast innehåller BMW-relaterade diskussioner. Vi är övertygade om att besökare går in på forumet, för att de vill läsa om BMW, och inte något annat. De bästa forumen är forum som håller sig till ämnet, och där man snabbt kan hitta det man söker. Ett off-topic-forum skulle göra forumet sämre tror jag. Forum som har ett off-topic-forum har det ofta av den anledningen att dom vill ha in så många diskussioner som möjligt i förhoppningen att ge skenet av att det är ett populärt forum. Det finns andra forum där man kan dela med sig av bak-recept, diskutera akvariefiskar och skriva om politik. Här diskuterar vi BMW. Inget annat. Ett forum för diskussion mellan olika märken är jag också tveksam till. Jag misstänker att det kommer att bli mycket pajkastning och diskussion om tyck och smak, som slutar i sura miner för att inte alla tycker som alla. Ett forum som jag personligen tycker saknas är ett typ "BMW-träffar", där man kan diskutera och flagga upp för träffar här och där. Redan nu (och särskilt under sommarhalvåret), så är det väldigt många sådana diskussioner som hamnar lite här och där. Men vi ska som sagt se över kategorierna senare. Ändringar i kategorierna bör ske genomtänkt, och bara ske när det verklien krävs. Att bara kasta upp 20 nya kategorier för att folk vill ha är ingen bra idé. Vi får in väldigt många förslag till nya avdelningar hela tiden. Det är svårt att tillgodose allas önskemål. Vissa vill ha ett forum för gamla BMW, andra för nya. Någon vill dela upp det i karosskoder. Någon vill ha ett särskilt forum för fyrhjulsdrivna BMW, någon för billiga BMW, någon för rosa BMW, någon för stora BMW, någon för små BMW, någon för E12'or, någon för Mini, någon för Z8 osv osv... Listan kan göras lång. Titta där har vi en som vill ha ett diskussionsforum för problem med bränslepumpar. Pust. När vi gör någon ändring i kategorierna vill vi dessutom att alla befintliga diskussioner som borde falla under den nya kategorin flyttas. Därför är ändringar i kategorierna ganska omfattande, och inte så enkelt som man kan tro. Det där med "respected users" förstod jag dock inte riktigt. Respekterar vi inte alla lika mycket. Så länge vi åker BMW, he he? :-) Lite kuriosa: Vissa dagar är det 700 inlägg. Varje inlägg är på i genomsnitt 241 tecken. Det betyder att det skrivs i genomsnitt ca 3 tecken per sekund här i forumet under den "vakna perioden". Mvh Tommie, BMWPower |
|
|
Ett separat forum för 8-serien önskas. Sen har Tommie-Power helt rätt i sitt inlägg. Det ända man skulle eventuellt kunna lägga till är ett s k chit-chat forum där medlemmerna kan prata med varandra rent allmänt. Typ om träffar, allmänt svammel m m för ibland tycker jag att det lätt kan komma in mkt sidoprat i vissa specifika inlägg som gör att tråden ramlar ur ramen (off-topic svammel). Men det får inte bli för många kategorier. |
|
|
Bara förslag, kul med kommentarer. Det jag hade tänkt mig vore något som detta forum: Länk Visserligen är denna sida tillägnad flygmaskiner, men deras forum är ett av de bästa på nätet! Dessutom ett av de mest akvita! Vh |
|
|
Länk menar jag. |
|
|
som sagt......ett ställe att chatta på vore topp! Om det är ngt som saknas, så vore det DET. *Best Man Wins* |
|
|
Ja, en chatt vore inte dåligt! Moderatorerna kommer dock att få en outhärdlig uppgift att kolla om alla diskuterar BMW! ;) |
|
|
Dropkick ! Man kan göra så, men det är inte rätt =) Länk |
|
| Att kunna editera sitt eget inlägg saknar jag ivf. | |
|
# 6-serie forum! # Skulle vara fint med möjlighet att publicera bilder. Tar dock mkt plats, men bmwm5.com verkar ha fått till det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.