AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
621

Farthållare!!!

Vilka komponenter ingår till farthållaren??
Jag har en 525-90

frazze
alex: Motorn...rattreglage(spaken)...kabelpiska...gasvire..vakuumslangar.kopplingskontakt...spec adapter till kombiinstrumentet...får
man beställa separat......bruksanvisning för installation är bra att ha...behövs.

frazze
pe
123
pettan
528t-99
323-81 bus
325-88 Tic
du ska väl ha en styrbox oxå som ska sitta brevid motronic boxen sitter med en blå snabbkontakt,tror att kablaget är förderaget i dom flesta bilarna-kolla upp det annars så blir det nog inte så lätt.
tips: köp en haynes GDS-bok där finns elschema på farthållaren,sen kan du även gå till någon bmw verkstad och få en spräng skiss på farthållaren och alla komponenter
frazze
pettan: Du har helt rätt...styrboxen glömde jag.

frazze
Vakumslangar? Vart fan ska de? Jag har alla pinaler utom dem... får ändå inte ihop den. Suck! Ett stort problem är att trottelreglaget inte har plats för två vajrar... Om nå'n är intresserad av koplingsschema till detta så har jag.

en viktig del som är ett MÅSTE för att farthållaren skall fungera är en liten brytare till kopplingen, utan den inkopplad så kommer aldrig farthållaren att fungera. behöver du nåt partnummer så har jag alla.
maila privat på 530i@telia.com
en viktig del som är ett MÅSTE för att farthållaren skall fungera är en liten brytare till kopplingen, utan den inkopplad så kommer aldrig farthållaren att fungera. behöver du nåt partnummer så har jag alla.
maila privat på 530i@telia.com
Le
169
Leffe75
Audi A4 2,0 TFSI Quattro avant -09
Angående farthållare till 525, Kollade pris med BMW och dom ville ha runt 8000 för orginal!!!! Tycker det var lite väl dyrt på en beggad bil. Nån som har några tips eller någon till salu, obs: orginal.

Leffe

Kör så he ryk!!!
köpte min begagnad för 1000:- då fick jag även hjälp med mont. detta var iof. billigt kanske men det går ju att ringa runt på skrotarna och leta lite.
har du bara hum om vilka delar du behöver så lär du nog hitta allt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.