|
|
|
|---|---|
|
Jag har dubbla kliman, dvs stora kliman eller ACC eller vad ni vill kalla det. Den fungerar klockrent, men jag har ett problem. De digitala siffrorna på de två små displayerna är mer eller mindre trasiga, så jag ser inte vilken temperatur den är inställd på. Det är liksom pixlarna som är paja... Går det att laga dessa eller kan man byta ut enbart displayerna på något vis?? Dore smidigt om man kunde fixa dem själv. Någon som vet eller har samma fel? /R | |
Scheckheft |
Hej Har samma problem på min. Att laga är svårt. Man kan försöka att få mer tryck på klammern som håller glasplattan mot displayen. Ska försöka själv. Ny klimapanel kostar ca 5000:- (enligt BMW i Luleå - någon som hört nåt annat pris?). Om du vill ta ut hela panelen använder du en spackelspade och skjuter in i över- och underkant. Vicka loss. Liten, smal skruvmejsel fungerar också. På de tyska E 38 sidorna har frågorna diskuterats livligt. Tips på lagning finns här: Länk Hela diskussionen här: Länk Samma problem kan uppstå i BC, mätartavla. Orsak: dålig kvalitet. |
|
Tack för den informationen. Ska försöka plocka isär panelen ngn dag framöver och trycka ihop den som du säger så får vi se vad som händer. Det är i alla fall inget problem som är akut på något sätt, vore bara trevligt att se vilken temperatur man ställer in. /Ralle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.