|
|
|
|---|---|
|
Att kablaget går sönder på E61 är ingen nyhet, hänt flera ägare och en stor miss från BMW design. När man får det åtgärdat tycker jag att dombör gör om och göra det bättre, men nu har det gått sönder för mig igen. Det är 3 årsedan jag fick det fixat och jag tycker att gör man om en sak ska det hålla längre, kablaget ligger skyddat och jag öppnar bakluckan ca 2 ggr/v, så ngt onaturligt slitage är det inte. Ska inte det hålla längre? Ngt man ska acceptera och inse att BMW inte är den kvalite man tror? Är det likadant på 3 serien? Har det hänt flera ggr för andra? Vore tacksam för lite åsikter | |
|
Hej. Och jag beklagar. "Att kablaget går sönder på E61 är ingen nyhet, hänt flera ägare och en stor miss från BMW design" - Stor miss = Otvivelaktigt. - Oförändrad "miss" under 10 års produktion = bortom vett och sans. " Ska inte det hålla längre?" - Nej. 3 -5 år är enligt BMW normal livslängd, beroende på användning. Original reparationssats har tyvärr även den samma undermåliga PVC-kablar, och har också den ett "self-destruction-mode" efter 3-5 år. "Ngt man ska acceptera och inse att BMW inte är den kvalite man tror?" - Tyvärr är det enda man kan göra att acceptera läget och själv korrigera BMWs konstruktionsmisstag genom att byta ut mot delar med kvalitet. Och hur betalas detta? Ur egen börs självklart. "Har det hänt flera ggr för andra?" - Tusentals andra stackare. Detta är mycket välkänt i alla länder BMW sålt sina bilar. BMW är fina bilar, men vissa lösningar är ur konstruktionsmässig synpunkt nästan oförlåtliga, och oviljan till att förbättra en konstruktonsmiss under produktens livstid är oförklarlig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.