|
|
|
|---|---|
| Propparna brann och jag kom hem med en Volvo V90 ambulans. Lastbilsreggad. I utrymmet bak finns ingen bältad plats, men om jag kör med folk där bak, vad gör jag mig skyldig till då och vad är eventuellt straff? | |
|
Jag antar att dom som sitter bak får böter för bilbälte och har du inget lastgaller får du väl troligtvis ombesiktning. Skäll kommer du säkert att få från farbror polis också.. |
|
|
Lite häftigt! Vad ska du använda bilen till? :) Jag tycker alltid känns lite mystiskt eller nästan lite otäckt med en avdankad ambulans. Tänk vad mycket elände i form av personliga tragedier en sådan har sett genom sina år. Någon annan som tänker likadant? Mvh/ Niclas |
|
| Vet inte riktigt vad jag ska ha den till. Superfräsch, inredd bak för en crosshoj, verktygsskåp och massa förvaringsfack. Allt funkar på den, knappar överallt. Den har gått hos brandkåren och är rödfolierad. Tonade rutor och massa racingdekaler, klart jag behövde den :))) | |
|
Största problemet är som jag förstått det att de som sitter där bak är oförsäkrade vilket verkar osmart men jag kan ha fel. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
| Det går att få dispens för passagerar och det är nog inga problem om du grejar en stol eller 2 och reggar den för det. | |
|
Sitter barn under 15 bak utan bälte och ev barnstol så är det förarens ansvar oavsett lb eller pb-reg. I lb-reg fd pb kan det väl jämföras med att skjutsa något på flaket i en lb. Föraren är väl ansvarig för sin last och resp vuxen passagerare för att vara bältad själv. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.