|
|
|
|---|---|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Någon som vet vilket ställe på 1-serien där vatten letar sig in? Ordentligt blött under baksätet. Gäller 2010 årsmodell. |
|
Under sittdynorna? Eller på golvet? På golvet i framsätet kan det bli blött, och då beror det oftast på att dräneringen i dörren beckat igen, så det breddar över någon annanstans. Då demonterar man dörr-klädseln, sätter in ny dränering och gör rent. |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Under sittdynan bak står det vatten, mindre sjö. Fram hör väl mer till vanligheten på många bilmodeller. Konstigt fel, någon mer med teorier? |
|
Jag hade en 1:a som läckte in vatten under bakljuset på passagerarsidan, där sitter det nån typ av plastventil för avluftning. Jag hade blött i bagaget och under baksätet. Man fick riva all bagagebeklädnad på den sidan för att se. |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Låter helt klart som en trolig orsak, tack för tipsen. |
|
Hej, Jag verkar ha exakt samma problem som Ronald hade på 1-serie med vatten. Jag får in vatten på förarsidan men bak. Vattnet samlas där man har fötterna om sitter i baksätet på förarsidan. Vad kan det bero på? Det ser ut att kunna komma över dörrtröskeln. Har försökt att göra rent listen som sitter runt ingången till baksätet. Verkar inte fungera. Osäker på var det kommer in. Hur löste de sig för dig Ronald? |
|
|
Taklucka? Lister och dränering där? Taklister? Baklucka, likaså där? Undertill på dörrarna, avrinningshål igensatta? Om du går med en piprensare samt ficklampa i underkanter kanske du kan åstadkomma något? Står bilen ute året runt kan ju löv, barr mm leta sig in överallt. Mer obskyr tanke att det är dåligt reparerad bak h sida från någon tidigare ägaren och någon spalt mellan t ex baklykta och kaross inte täcks utan lämplig gummilist men det ser man när man ändå tittar runt bland karosspringor och ev lackkanter osv syns. MVh Asken |
|
|
Hej, Tack för det Asken! Ska kolla om det kan vara avrinningshålen I dörren. Köpte bilen från BMW Goteborg när den var ett par månader. Så den bör inte vara krockad. Jag har inte heller krockat den. Vidare, vi synkar överlämning av snökedjorna. Ses vi på mässan I Nacka kanske? //T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.