AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.934

Hur reparera mindre "hål-bula" på kofångaren?

sj
77
sj0blom
Mercedes C220d kombi
Hej!

Efter en mindre lyckad parkering i garaget lyckades frugan idag med att klämma bakre kofångaren mot änden av ett ben på en pinnstol. Resultatet blev en 5mm djup, drygt 5mm diameter rund inbuktning i plasten på hörnet av bakre kofångaren. Eftersom det var mjukt trä så är det inga lackskador.

Klarar man att fixa den skadan utan att ta bort hela kofångaren och lacka om den helt?
Vad tror ni det kostar ungefär?
Någon som har tips på någon bra verkstad runt Sollentuna som kan fixa det?

Ingen katastrofal skada iofs ... men riktigt förargligt på en bil som är 10 månader :-( Så går det att fixa för rimlig kostnad så gör jag det, annars får man blunda när man går runt bilen :-)
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Inget som inte en duktig lackerare kan fixa. Hade en liknande skada på min e46 som fixades utan att det syntes efteråt! Kostade ett par tusenlappar. Mvh
sj
77
sj0blom
Mercedes C220d kombi
Inte bara att köra in i garaget och spackla och spreja med burk då ... :-X

Nee, skämt åsido, om det rör sig om den summan kan det vara värt att hitta någon lokal hantverkare som kan fixa jobbet. Antar att BMW tar minst dubbla summan, med tanke på vad min lilla skrapning på främre kofångaren i vintras kostade, verkar som att man utgår från vad självrisken ligger på försäkringen och lägger sig lite över den :-(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.