|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har just nu en E36 Touring (320 96:a) Jag hade kört ca 15mil på motorväg här idag när jag börja känna att det kom väldigt kall luft, strax efter gick tempmätarn upp på max. Jag stanna snabbt på en tap efter ca 500m och insåg att det va tomt på vatten. Jag fyllde på och starta lite snabbt för att fylla mer. När jag kände mig nöjd lätt jag bilen stå på tomgång någon minut och gav sedan lite gas. Vattnet pissa ut nästan direkt. Fyllde på igen och det upprepades. Kan oxå tillägga att varm luften kom aldrig igång igen. Någon som vet på rakt arm vad det är? Jag har mina tankar men tar gärna era först. Mvh Rickard | |
|
Om det pissade ut som du skriver, har du ju själv svarat på frågan. Laga stället där det pissar ut. |
|
| Jag tror ju det är vattenpumpen. Att det pissar ut är ju att att bli tryck och den trycker ut vätskan?! | |
|
Hur långt har pumpen gått? Om den havererar brukar den skjuta ut vattnet via axeln - du ser nog rätt tydligt om det läcker vid pumpen! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Pump samt termostat har gått strax över 22k mil. Vattnet trycks ut mitt under kylen i ett hål som är e höljet där. Står en stråle rätt ut så fort motorn går. Häller man i vatten och trycker runt det på slangarna rinner inte en droppe ut. Endast när motorn går och den kommer upp i temp. |
|
| Det är nog avtappnings kranen på kylaren som läcker. Den sitter ungefär mitten på under kant kylaren.Man lossar den och släpper ut vatten när man behöver fylla på glykol. Sedan får man stänga den ordentligt. | |
| Men är det inte märkligt att det bara rinner ut när den är uppe i temp isåf? ska kolla upp det om nån timma här! Jag återkommer med vad jag hittar. | |
|
Om det läcker via kranen kan ju packningen vara dålig och täta hjälpligt så länge det är lågt tryck i systemet. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det är mer en jämn stråle när motorn gått en stund så isåf borde det vara ett hål rätt ut, men då tycker jag oxå det borde rinna ut när man fyller och trycker runt med slangarna.. På väg till garaget strax för att få bukt med det iaf! Återkommer |
|
|
Hej igen. Det va vattenpumpen som hade gått av i axeln. Har dock ett problem nu efter spenderat 4 timma med att lufta ur systemet. Min luftskruv gick sönder.. Vart får man tag på ny? Finns det fler bil märken än bmw som har sånna plast skruvar? Har nämligen ingen bmw butik i närheten och måste använda bilen i eftermiddag. /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.