|
|
|
|---|---|
|
Min 523:a har stått ett par veckor, startade upp den för någon dag sedan men fick ingen eller minimal värme ut i kupén. Eftersom den fungerade innan jag "ställde bort" bilen så tänkte jag att det blivit en ispropp eller liknande i värmepaketet. Ställde bilen i garaget två dagar, fyllde lite glykol eftersom nivån var något låg, luftade men det blir liksom ingen skillnad. Jag kan nämna att en av slangarna från kylaren var lite kall i början, men efter luftningen fick jag upp värmen i den också. Ska också säga att jag misstänker effektslutsteget, men den är knappt 18månader gammal, bytt av förra ägaren, kvitto finns. Säkringen till fläkten är hel och vid landsvägskörning, med fläkten på full effekt kanske jag lyckas hålla 50-60% av vindrutan is/imm-fri medan resten av rutorna är totalt igenbommade. Finns det något sätt att kolla slutsteget på ett lätt sätt, förutom att kanske lukta sig till det? Skulle även vilja "tvångsköra" kupéfläkten innan jag provar byta effektslutsteget igen, måste ju gå att köra in ström i någon kontakt vid effektslutsteget? | |
| Plockade lös kontakten till fläktmotståndet idag, ett stift hade ärgat lite lätt, rengjorde och sprayade elektronikspray och fläkten hoppade igång, verkar vara en väldigt känslig konstruktion eller undermålig kvalité på grejerna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.