AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
489

Varför vill "alla" sälja sina M3-or ?

OK det är inte alla det handlar om men det finns hur många som helst M3-or till salu tycker jag ! Undrar om det är vanligt folk eller småhandlare som dominerar ? Kolla bara under Forumet, där är det med några salu !
Jag har sålt min för att jag hade inte råd med den, hur är det med er andra ?
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Det måste nog vara samma anledning..

DRIVE LIKE U JUST DON´T CARE
AND PUT YOURÉ HEAD UP IN THE AIR...
håller med m3efl..
många tycker väl att de verkar så billiga i inköpspris och att man får mycket prestanda å så för pengarna..
sen glömmer de att de ska betala för service, underhåll, försäkring mm..
så de har bilen å inser att de inte har råd och sedan säljer de den igen.

sen finns de väl ett par stycken som säljer för att köpa annan bil oxå.. å vissa som kanske vill ha en 96a istället..
tänkte göra det själv för ett tag sen men bestämde mig för att behålla min och köpa lite saker till den istället.

larsson -m3 93-
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Annars kan man chansa och sätta ut den högt även om man egentligen inte är säljsugen.

/Kristian
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Tjena!

Tror också att många köper eftersom dom är så "billiga", sedan upptäcker man vad det kostar att äga den o inser att man inte har råd utan blir tvungen att sälja den ganska snabbt igen. Jag köpte min andra o nuvarande m3:a i april i år, har redan lagt ut
16 000:- på service, reservdelar osv, ändå har jag ca 20 000:- kvar att kosta på den innan jag är nöjd med den. Det blir alltså 36 000:- på ett halvår, sedan tillkommer försäkring, kapitalkostnad på ev. lån osv.

Inte direkt billigt att äga m3:a alltså, som jämförelse kan jag säga att jag hade en saab 900 set
-97 i ett halvår innan jag köpte m3:an. Den kostade jag inte på en spänn under den tiden, jag bara tankade o körde. Försäkringen var heller inte dyr till den, kostade ungefär en tredjedel av vad m3:an kostar.

Mvh Jens
hehe måste bara svara lite till JN
som sagt så håller ja me om att folk inte inser att de kostar att ha bilen oxå.
försäkringen e ju värst. (däcken oxå förresten hehe)

annars så har ja lagt ut hela 200:- på reservdelar på mn (bussningar) under 1 år och ca 1200 mil.
service läggs ju till men det är ju inte direkt några hiskeliga priser även om de är dyrare än många andra bilar.

nu har ja dock köpt ställbara koni dämpar runt om och sänkning och lite annat skoj.. men de är ju inget man direkt måste köpa.

men många tar nog ett rätt stort lån och tänker att de blir inte så mycket per månad
sen lägger dom till föräkringen, soppan, service och reservdelar
och summan blir att de vart för mycket!

men de gäller väl i och för sig knappst bara M3or.

larsson -m3 93-
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Sedan är nu så att vinteravställning närmar sig för flera M3:or och då att folk säljer av sin bil och tittar på nytt . Instället för att ställa av .

MVH TONY ///M3
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Det kostar att ligga på topp! ,)

*Best Man Wins*
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
eller så blir familjen större.

J
Jag lär nog säga lite tvärtom.

Köpte min första M3 (första BMW över huvudtaget) för 4 månader sedan, än så länge ha rjag bara behövt göra oljeservice, men även när jag räknar med vanliga servicarna så är den inte mkt syrare att äga än den S40 T4 jag hade innan.
Undantaget är då försäkringen som fördubblades.

Dock är M3 fortf ruskigt mkt körglädje för pengarna :)

cruZZe
Jag säljer min för att jag ska köpa zm coupé eller m5 e39. HAr inte bestämt mig för vilken ännu! Min bil har rullat som en klocka hela tiden. Har inte haft några större kostnader på bilen förutom däck. Men det slits ju på alla bilar om man kör 18".
Jag har aldrig haft några större problem men nån utav mina bimmers om jag ägt. Peppar Peppar!!

A

M-POWER!!!!!!!!!
Som jag ägt ska de vara!!! : )

M-POWER!!!!!!!!!
Jonas M3
jag har råd med min o skulle aldrig köpa em m3 av nån som snålat med ev rep o service. nu säljer ja den för jag fått sikte på nyare 540 e39 6 vxl

M-Tritschka
Jag ska måste ju sälja min bil efter som har beställt en ny m5:a =)

En ren bil går snabbare!!
Pe
118
PeOR
IX xDrive50
När jag ska sälja min bil är det för att jag vant mig vid känslan och att ombyte förnöjer, inte att det är för dyrt (eftersom jag hittills haft det ganska billigt).

Jag kan tänka mig att man initialt tycker det är värt pengarna men när nyhetens behag försvinner så är bara lite högre driftskostnader kvar.

Man vänjer sig vid allt. Huvudsaken är att man trivs längs vägen.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Väl talat PeOR. Dessa maskiner blir ju oftast dyrare att drive ju äldre dom blir upp till en viss gräns. Många byter nog upp sig lite och sen är det ju oftast väldigt många ägare på många tidiga e36 m3or.
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
om jag skulle sälja min så vore det nog som en del skrivit:för att byta upp sig till något nyare och roligare....I mitt fall så blir det nog en Z3 M Roadster :) som nog skulle kunna ta M3:ans plats i garaget mkt bra :) Fast det lär nog dröja ett par år innan jag säljer min ögonsten.....

Mvh Ricke
Skulle mer än gärna behålla min ögonsten. Men ska man börja plugga igen så har man ju knappt råd med hyran på lägenheten än mindre med en M3:a. När jag är färdig med skolan bir det garanterat en M3:a igen och den kommer förhoppningsvis att stanna i min ägo ett bra tag.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Har haft två M3 e36 och den första såldes pga husköp efter en sommar och den andra hade jag endast några månader. Det är kul i början men efter ett tag (ganska fort) vänjer man sig och tycker mest den är stötig och spårkänslig, den ska köras hårt för att komma till sin rätt. Visst är den lite dyrare att äga än tex 318 framför allt försäkring för vissa, däremot har dom stått sig ganska bra i värde de senaste åren framför allt 3.0:an.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.