|
|
|
|---|---|
|
Jag har märkt ett "knirrande" ljud från framvagnen på min 2009 320d e91LCI MSPORT när jag kör över fartgupp och liknande. Bilen har gått 5800 mil på vanlig väg, adrig bankörd eller liknande. Hörs ingen i mindre gupp och det spelar inegn roll om det är rakt fram eller under sväng. Funderar på om dämparna är slut efter bara 5800 mil eller om det är något annat. Det är inget "klonk" som när krängningshämmarfästena var dåliga på min gamla -02 E46, utan med ett rejält "knirr" vid gunget som blir. Idéer?!? //Anders | |
|
Har samma ljud och 6200 mil på mätaren. Hörs ännu tydligare i ett parkeringsgarage med fartgupp. |
|
Verdi |
Haft samma på min 320d -08 och på min 330xd -08. Verkar vara oerhört vanligt. Sök på forumet. Kommer inte ihåg exakt vad det hette som behövde bytas men det var inte så farligt dyrt. |
| Samma ljud på min 06a med 19000mil på mätarn. Verkar knirra mer när de är kallt | |
|
Sökt, men inte hittat något hjälpfullt. NÅGON?? //Anders |
|
|
Samma på min e92 med snart 11000 mil. Har varit så så länge jag minns. Det var så även på mor och fars e90 2006 samt e90 2009. På alla tre har vi fått bussningar till krängningshämmaren bytade och i alla tre fall har ljudet försvunnit. |
|
|
Pratade med Ericsson bilteam i Gävle som aldrig hört om problem med krängningshämmarbussningarna. Felsökning beställd.. får se vad de kommer fram till. //Anders |
|
|
Kolla denna tråden om du får någon igenkänningsfaktor: Länk Jag fick bytt ett "genomslagsgummi" som jag inte vet exakt vad det är för detalj, men det hjälpte från missljud över fartgupp för vår bil. |
|
|
Hade samma som "Wiberg" fram efter att ha dammat ner i kälskott. Liknande ljud bak vid ett annat tillfälle och då var det en bussning. Var inte tok-dyrt att byta något av det men problem att få det att låta när bilen väl var hos BMW för felsökning. |
|
|
Jag har samma på min 320d xDrive -09 som gått 8000 mil. Ljudet uppkom i samband med att jag bytte från sommarhjul (17") till vinterhjul (16"), vilket känns märkligt då vinterdäcken har högra profil och därför är mjukare än sommardäcken. Att döma av det som står här kanske det inte har med själva hjulen att göra utan istället med den temperatur som råder då vinterhjul behövs. Så långt tänkte varken jag eller kundmottagaren hos BMW-handlaren här i stan inte. Länken till annan tråd som Wiberg lade ut gav bra vägledning till vad det här kan bero på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.