AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.073

Hur många tillverkade F02 M-sport?

Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Någon som vett eller kan kolla om det ens tillverkats någon med denna kombination? Sett att det går beställa, men det innebär ju inte att det byggts några.
Ro
972
Robert J
Har nu hittat en! :)

Länk!

Man blir lite fundersam hur de kan ha beställt hem en bil för nästan 1,4mille som lagerbil. Måste nästan vara någon som beställt den och sedan inte haft råd att lösa ut den.

Nu har de rullat den 40mil och sänkt den nästan 20%. Misstänker att den kommer bli stående en stund ändå.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Ibland kan generalagenterna beställa bilar, som de sedan placerar (ibland tvingar) ute hos vissa ÅF. Sen brukar de givetvis ge "stöd" till ÅF i samband med försäljning, så att ÅF ej ska backa på affären. Pågår väldigt mycket förflyttningar av pengar mellan ÅF och GA - nu när BMW gick om Audi i höstas, så skickade GA nästan 30k per bil (300k bilar), för att öka försäljningen igen. MBs GA gav härom året 100k till ÅF för vissa bilar.
Det är inte alltför ovanlig kombination, dock kan jag bara svara exakt för 760LI F02 med ratten på vänstersida. Men av dessa har det byggts:

KB01 LHD Europa: 82 av 3193st = 2,6%
KB03 LHD Nordamerika: 102 av 324st = 31,5%
YG01 LCI LHD Europa: 62 av 368st = 16,8%
YG03 LCI LHD Nordamerika: 59 av 122st = 48,4%

Obs i Nordamerika heter det inte P337 M-Sportpaket utan P7MPA Sportpaket, men innefattar S715A M Aerodynamikpaket, M-fälgar och annat sportigt, så är om inte exakt detsamma så väldigt nära.

Här har du i sitt läckraste utförande, bara för Gulfstaterna. Länk förutom nämnda färger finns de i Black Sapphire, Frozen Silver, Sakhir Orange, Singapur Grau, Marrakeschbraun och San Marino Blau.

En Marrakeschbraun har jag hittat till salu, men tyvärr ingen Sakhir Orange.

Med tanke på att M-Sportpaket erbjöds till allt i från 730LD via 750Li XDrive och till 760Li bör det inte speciellt svårt att hitta ett exemplar.

Men du kan behöva leta utanför Sverige speciellt om du vill ha ett specifikt utförande. Till exempel har endast 2st 760 levererats med svenska papper, den ena är lackad Mondstein och har M-Sportpaket. Den såldes ny i Danmark, den andra finns i Sverige och saknar M-paket.
Ro
972
Robert J
Tack för infon!

Har kollat på mobile.de några månader nu men det verkar inte vart så poppis bland dirrarna i Tyskland att välja M-paket till sina 750Ld.

Vad gäller MB hörde jag att de reggat på en massa bilar 2012 som sedan stod kvar i hamnen. Detta bara för att få upp försäljningsiffrorna. Att de sedan måste dumpas med stora rabatter då årsmodell och garantier blev fel var tydligen inte så poppis nere på HK.
Robert: Fram till och med den 26/8-2013 hade det byggts 500st 750LDX F02 jämfört med 769st 750DX F01 under samma period. Som det verkar på mobile är andelen med M-paket låg för F02, klart vanligare på F01. Kikar jag på 760i F01 KA01 var andelen 20,8% och 53st av totalt 255st byggda. Mot 82st av motsvarande F02. Dock har de flesta F02:or skickats ut från Europa i motsats till F01:or.

Vill du absolut ha en 750LDX med M-paket kommer du troligtvis få betala bra mycket mer än för en utan eller en 750DX med M-paket.

Det finns ett par på mobile, men det har du säkert sett.
Ro
972
Robert J
Helt otroliga data, tack för dem!

Det är typ ett år till det är aktuellt med byte och då har väl även ersättaren till F01/02 lanserats. Tänker mig en 6-8mån gammal kärra som gått 800-1500mil. Jag får se vad som bjuds ut då. Helt klart är att det inte sålts många i Sverige och värdeminskningen för första året gör att jag kommer leta en beg i Tyskland som det ser ut. Normalt brukar jag köpa nya men blir det en F01/02 så blir det en beg.

Just nu är det en 750LDx som känns mest aktuell, men det kan säkert ändra sig under resans gång. M-paket känns inte lika mycket "måste" på en 7-serie som ex 5 och 3.
En till F02 med M Sport som inte ser helt fel ut, hyfsat utrustad Länk

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Det är tre stycken 760 LI med svenska papper, jag missade en Carbonschwarz som verkar finnas i Sverige.

BlackMunichWagen: Den du länkar är den Dansksålda med svenska papper och kaltlandsutförande, den är MYCKET välutrustad. Det är även den enda Mondstein/Moon Stone med M-Sportpaket.

Wert

Chassinummer WBAKB01080CY38743 "AW30322 Danmark"
Typkod KB01
Typ 760LI (EUR)
E-modellserie F02 ()
Serie 7
Typ LIM
Styrning LL
Dörrar 4
Motor N74
Cylindervolym 6.00
Motoreffekt 400
Motor HECK
Växellåda AUT
Färg MONDSTEIN METALLIC (X04)
Stoldynor EXCL.LEDER NAPPA ERW./SCHWARZ (NASW)
Produktionsdatum 2010-03-08

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Urval COP-relevanta fordon
S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extrapaket specifik för EU
S248A LENKRADHEIZUNG Rattuppvaermning
S2NXA M LM RAEDER DOPPELSPEICHE 303M/MB BMW LM-fälg M dubbeleker 303
S2VHA INTEGRAL-AKTIVLENKUNG Integrerad aktiv styrning
S316A AUTOMATISCHE HECKKLAPPENBETAETIGUNG Koffertluckamekanism automatisk
S322A KOMFORTZUGANG Komfortåtkomst
P337A M SPORTPAKET M Sportpaket
S3AGA RUECKFAHRKAMERA Backkamera
S453A AKTIVE SITZBELUEFTUNG VORN Luftkonditionerad framstol
S454A AKTIVE SITZBELUEFTUNG IM FOND Stolar med klimatisering bak
S455A AKTIVSITZ FUER FAHRER/BEIFAHRER Aktivt stol f förarsida/passagerar
S460A KOMFORTSITZE IM FOND, ELEKTRISCH Komfortstol bak elektr.justerbar
S464A SKISACK Skidsaeck
S466A DACHZIERLEISTEN IN WAGENFARBE Taklist i bilens färg
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar
S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Sätesuppvärmning bak
S4M8A INDIVIDUAL FOND-LESELEUCHTEN Individual läslampa bak
S4U1A KERAMIKAPPLIKATION F.BEDIENELEMENTE Keramikutförande manöverreglage
S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptivt kurvljus
S536A STANDHEIZUNG Parkeringsvärme
S5ACA FERNLICHTASSISTENT Helljusassistent
S5ADA SPURVERLASSENSWARNUNG Varning filbyte
S5AEA HOCHGESCHWINDIGKEITSBREMSANLAGE Höghastighetsbromssystem
S5AGA SPURWECHSELWARNUNG Filbytesvarning
S5DFA AKTIVE.GESCHW.REG.+STOP&GO FUNKT. Aktiv farthålln.+Stop&Go-funktion
S5DLA SURROUND VIEW Surround View
S601A TV-FUNKTION TV-funktion
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional
S610A HEAD-UP DISPLAY Head-up display
S620A SPRACHEINGABESYSTEM Röststyrt uppringsningssystem
S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Förberedelse mobiltelefon Business
S654A DAB TUNER DAB-mottagarmodul
S696A DVD-WECHSLER 6-FACH DVD-växlare
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD
S6FHA FOND-ENTERTAINMENT PROFESSIONAL Entertainment bak professional
S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB-/ljudgränssnitt
S6UKA NIGHT VISION MIT PERSONENERKENNUNG Night Vision med personidentifiering
S6VCA STEUERUNG COMBOX Styrning Combox
S710A M LEDERLENKRAD M läderratt
S715A M AERODYNAMIKPAKET M aerodynamik-paket
S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Högglans shadow line
S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Individual glasering solskydd
S776A INDIVIDUAL DACHH. ALCANTARA ANTHR. Innertak Alcantara antracit
S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Utförande för kallt klimat
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa
S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Korsvis manövrering utgår
S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation svenska
S8KAA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE Dummy-SALAPA
S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Landsspecifik navigation målstyrning
S8THA SPEED LIMIT INFO SPEED LIMIT INFO
SXE8A IND.INTERIEURL.PIANOL.SCHW.M.INTARS Indi. int. pianolack svart med intarsia

Serieutrustning

S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration
S229A DYNAMIC DRIVE Dynamic Drive
S302A ALARMANLAGE Stöldskyddsanläggning
S323A SOFT-CLOSE-AUTOMATIK FUER TUEREN Dörr Soft-Close-Automatic
S356A KLIMAKOMFORT-VERBUNDVERGLASUNG Laminerat glas klimatkomfort
S358A KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE Klimat komfort vindruta
S403A GLASDACH, ELEKTRISCH glastak elektr.
S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Solskyddsgardin bak
S416A SONNENSCHUTZROLLOS Solskyddsgardin bak sidleges
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Inlaeggningsmatta velours
S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND In-/utvänd. speglar m. nedbländ.autom
S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Komfortsaete med minne
S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Svankstöd förare och frams.passagerare
S4NBA KLIMAAUTOMATIK MIT 4-ZONENREGELUNG Klimatautomatik med 4-zonreglering
S4NDA INSTRUMENTENTAFEL LEDERBEZOGEN Instrumentpanel läderbeklädda
S4URA AMBIENTES LICHT Omgivningsbelysning kupé
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC)
S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare
S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi-system Professional DSP
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprak tyska

Individualfordonsdata

Text

---- Processing Individual
Sign "BMW individual"

0X04 Mondstein metallic
Paintwork "mondstein-metallic" kod X04.

0XE8 BMW Individual interior trim Piano finish, black with intarsia
Interior trim strips in piano finish "black II" with intarsia.
Roof grip handles as interior trim strips version.

Robert J: Ett trevligt val av bil! Är du flexibel med när du köper kan du säkert göra en bra affär. 750LDX med M-paket och sedvanlig 7serieutrustning är bland det bästa man kan åka i=).
Ro
972
Robert J
Tack för all info. En 760Li skulle onekligen vara kul att ha haft en gång i livet, men jag tror inte den kommer att vara hållbar som vardagskärra.

Det finns rätt gott om 750Ldx på Mobile nu med vettig utrustning och till vettiga priser. Det skiljer inte mycket mellan en M550d sedan och en 750dx och för mig skulle en 7-serie vara klart mer min stil och passande.

Det skall bli intressant att se när G11/12 släppts vad som händer med priserna på den. Nästan ny LCI av F02 har ju rasat till samma priser som en icke LCI hade när LCI kom.
to
19
tompa66
750IAL -00
Bilen 760LI som stephan735i visar info om på belle bilgaraget

hur kan man söka på VIN nr ? svenska carfax hittar jag inget sätt utan regnr och har inte fått något svar från belles..

eller nåt annat sätt att med VIN nr få tag i reg nr ?

Sen till frågan om Belles Bilgarage är de seriösa? verkar ju mest vara billiga bilar
den här sticker ju ut så att säga och dessutom enskild firma iofs inget fel men med stora lagervärden borde AB vara självklart.. så törs man handla där?

stephan735i:
dansk import med svenska papper vad menar du med det? trodde alla import hade svenska papper eller menar du bara att det är import från danmark istf tyskland som oftast?

Tacksam för svar

/Tomas
tompa66: Man kan söka på en dansk sida som normalt även visar besiktningsprotokoll, men den är säkert avregistrerad innan den skulle kommit in, bör vara tre år eller är det fyra år i DK?

Här är den danska sidan Länk

760:in har aldrig varit registrerad i Sverige, det är därför du inte får upp något på carfax.

Svenska papper är att alla bilhandlingar från BMW är på svenska, vilket kod S885A visar.

Jag tror att du utan tvekan kan köpa 760in. För den Dansk som köpt den ny har betalat 3 miljoner eller mer för den och dessutom valt alla tillval (eller jag ser inget som fattas på rak arm). Den har knappast haft någon mer ägare i DK, möjligen är det ett företag som ägt den.

Sim här på autopower kan säkert få fram ägarhistoriken i och med att han jobbar i bilbranschen i DK. Det är möjligt att bilen säljs på uppdrag av första ägaren.

Är det så kan du inte få ett tryggare köp, dessutom på en unik bil. En ljust lackad 760Li med M-Paket är otroligt snyggt. Jag hade köpt den om pengar funnits!

Tack vare Jörgen som tagit ut listorna på alla 760LI KB01 åt mig, var det lätt att se att det handlar om CY38743.

Mvh Stephan
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
denna bil är väldigt dyr att äga i danmark de är en kompis till belles bilgarage i danmark som äger bilen förmodligen är de importerad av han men för dyr i danmark,får se om de blir byte eller ej
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Som lycklig ägare till en nästan lika välutrustad 750Li så kan jag bara rekommendera ett köp!!!

En 750 är en grymt skön bil att åka långt med så då måste ju en 760 vara snäppet bättre kanske :-)

Åkte en sväng till Enköping igår och på vägen hem medan barnen satt där bak och tittade på varsin film susade jag fram i komfortabla 170... Bilen går klippstabilt och knäpptyst (lite beroende på vägens beskaffenhet förstås).

Tror nog inte man kan få MER bil för vettiga pengar än en 7-serie. Mycket motor och mycket utrustning är ju så klart gott men man blir nog nöjd med alla bestyckningar :-D

Niklas

Fransosen
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Har ju hellst velat ha en kort modell
to
19
tompa66
750IAL -00
Stephan735i:

Tackar för info!
Här finns ju en sjua att beställa för den som är vid god kassa :-)

Länk

/Anders
Anders: Av någon märklig anledning är det exemplaret rätt snikigt utrustad, både night vision och aktiv farthållare saknas. Mondstein exet är attraktivare i mitt tycke. Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.