|
|
|
|---|---|
|
Efter lite velande så ska jag plocka bort spjällen för att slippa fundera på eventuellt haveri. Min dieselfyra har gått 17000 nu. Allt ser bra ut men blir lite piece of mind. Var hittar man dem till vettigt pris och med snabb leverans? Är måndag kväll nu och vill helst ha dem till helgen. | |
|
Googla på swirl flaps på din bilmodell, finns en del i England har jag för mig. I denna tråd finns det en del länkar: Länk Du har väl förövrigt den 20d motorn som har 170 häst? Eller 163? Lycka till. |
|
| Tack, jag testade den här polska som hade billig Express-frakt. Få se om jag hinner få dem till helgen Länk. Ca 225 spänn. Jag har en faceliftad E83 med 150 hk 4-cylindrig snurra, byggd i mars 2007 och den har 22 mm hål i insuget. | |
|
En X3:a? Med tvålitersdieseln? Med 150 häst? Strypt då, så den bara går på tre cylindrar så det bara blir 150? Eller? :) Skämt åsido - jag hade ingen aning om att det fanns en tvålitersdiesel 2007 som gav 150 häst. Men det fanns det tydligen? Fota gärna lite på ditt arbete, så kan jag ordna så du får det upplagt som "mekartips". Skulle nog uppskattas av många! :) |
|
|
Det står 110kW i alla papper till bilen och på regbeviset jag fick förra veckan så jag är ganska säker. Verkar finnas både 163 och sedan 177 på 2008:orna om jag läst rätt. Kan ta lite bilder när jag skruvar ihop den igen. Måste bara vänta in pluggarna först. |
|
| Nedre siffrorna hästar då :-) | |
|
Ja, det kanske stämmer. Jag trodde bara att det fanns en tvålitersdiesel 2007. Skulle jag kunna få ditt regnr och titta på bmwvin? Du kan skicka det som powerpost. |
|
| Du har PM. | |
|
FYI: Polacken jag handlade av skickade rekommenderat brev på tisdags em (köpte kl 23 måndag). Idag torsdag ligger det på utrikes i Stockholm så jag kan nog hämta det på ICA imorgon. |
|
| Dröjde ända tills idag måndag 25/11 innan jag fick hämta dem på utlämningsställe. De kom i rekommenderat brev och delas alltså inte ut. | |
|
Haha, surt! :) Jag vet hur det är när man sett fram emot att "nu vet jag vad jag ska göra på lördag" och så får man inte grejerna till fredagen. Jag skulle byta o-ringar på mina spridare och hade fått 11 stycken och beställde en till, som jag skulle in och hämta på fredagen och montera på lördagen och när jag kom in så fanns den inte där, för verkstadskillen hade velat vara lite extra trevlig och skickat dem i kuvert "för jag tyckte inte du skulle behöva åka hit genom alla köer för en packning som väger 3 gram så jag skickade den på brev" och sen kom inte brevet förrän på måndagen för posten var sen.'' Berätta gärna hur det gått för dig - ännu hellre med lite bilder. Som sagt; kanske ett mekartips om du vill det? |
|
|
Tjabba. Nån som vet vilken storlek pluggarna har på en 535d -06? 22 eller 33mm? Gäller då M57D30TOP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.