|
|
|
|---|---|
|
Hej alla stolta bmwägare! För ett par dagar sen så slocknade ena mitt halvljus (xenonprojector). Eftersom det inte hjälpte med att byta lampa så är det såklart något annat som är trasigt och jag besökte en kompis som har en verkstad. Antagligen så är det ju tändmodulen eller styrenheten som har gåttsönder men det kunde inte han beställa löst utan i sånt fall skulle jag få köpa en helt ny lykta med allt (ca 8300+moms). Felkoden som vi fick fram var Felkod 41. Säger det er någonting? Har ni någon erfarenhet av detta? Har ni några tips på om det finns något annat man kan göra än att byta hela lyktan? är det "tändmodul eller "styrenheten" tror ni? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Polaren Kenta fick byta styrenheten som sitter under lyktan på sin X5-04, det verkade vara samma till flera olika bilmärken hittade en från en Saab på skroten med samma Hellanummer för nån 1000 lapp sedan funkade det igen. Dock sökte han på Hellanumret på den modul han hade och det visade sig att de som var sammankopplade till BMW på Bildelsbasen/Laga var dyrare än de som var till andra bilmärken trots att det är samma pryl. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Här kanske finns nåt?Länk BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.