|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Uppdatering av mitt problem; Min modul var kass, då ingen sensor klickade. Felkoden var; Converter Supply 9E3B Efter byte till annan modul som köptes via AP (tack F-tar för hjälpen), fick jag plötsligt klickade ljud i alla sensorer förutom vänster bak och höger-mitt-bak. Beställde två nya sensorer på Ebay och bytte dessa. För demontering av bakre stötfångare, skicka PM så skickar jag DIY. Nu fungerar allting klockrent. Slutsats; klickar ingen sensor är det troligtvis modulen. Annars skall man kunna höra med örat vilken/vilka sensorer som är kass. Tack för all hjälp |
|
|
Lånar tråden lite. Har "PDC-failure" på min E61 -05. Endast en av de åtta sensorerna klickar (ingen fram). När jag läser av felkoderna för PDCn får jag 8 felkoder varav 7 (har jag för mig) inte är för själva sensorn utan för kablaget (minns inte exakt vad det stod). Vågar därför inte byta sensorerna eftersom jag är rädd att felet kvarstår. Har bytt PDC-modul mot en testad från skroten utan framgång. Hur ska jag gå vidare för att få PDCn fungerande? Tacksam för svar! |
|
| Kolla skarvstycket i stötfångaren bak/fram. Öppna upp å rengör | |
|
Tack för svaret F-tar! Var sitter de kontaktstyckena? Har nämligen letat efter att ha demonterat strålkastare förarsida (även passagerarsida) |
|
| Bakom stötfångaren, 16 eller 24 pins block. Samma bak | |
| Okej, tack. Behöver man demontera stötfångarna för att kontrollera kontakterna? | |
| Bak måste du, fram e ja osäker :) | |
| Okej! Tack för hjälpen :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.