|
|
|
|---|---|
|
På min 540 har jag ett litet men irriterande problem. Ända sedan jag köpte den så har den varit lite för låg i bak men det är ju lätt att höja med INPA, vilket jag också gjort. Problemet är att inom ett par dagar eller kanske en vecka så går den tillbaka till sin lite för låga "default" höjd. Jag justerar den via "Hand-control" i INPA. Någon som har trixat med detta som kan komma med tips? /Ola Min bil: Länk | |
|
Handkontrol är bara tillfällig. Den går tillbaka så snart du startat om bilen. Se bilden vart du ska vara och ändra: Länk Om jag inte minns fel så skriver du vara in hur många millimeter du vill sänka, sätter du en - framför så höjer du. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Tackar för svar! Tyvärr händer det ingenting där, har provat. Handkontrollen verkar dock ligga kvar tills batteriet kopplas ur eller om bilen får stå några dagar. Jag får lite olika värden på nivågivarna på plan mark. Kanske är den ena dålig? Vet du ungefär vad de ska ge för värden? Min bil: Länk |
|
|
Som redan nämnts skriver du bara in hur många mm du vill ändra, håll koll på + och -. Gör du små ändringar börjar den inte reglera förrän du kört en bit. Alltså skriver du önskat värde, kör en bit och kontrollerar om det blev bra. Jag har gjort så här på flera bilar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack ErikW, har ju fått fin hjälp av dig tifigare med INPA ;-) Ska prova igen och göra en rejäl ändring typ 30mm så ser jag ju. Ska mäta före och efter. Min bil: Länk |
|
|
Funkar perfekt! Jag trodde att kompressorn skulle börja gå direkt vid den inställningen men den justerar efterhand under körning som du sa ErikW. Tackar! Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.