|
|
|
|---|---|
| Funderar på att skaffa någon av dessa. Vilken är att föredra. Båda med automat. | |
|
Du kunde nästan inte valt två mer olika bilar, det enda de har gemensamt är väl bmw-märket på nosen. 525an kommer inte i närheten av den prestandan som 330n bjuder på. Lägg till att den tröttare bilen är en "klumpig" femma så har du ännu större skillnad att ta hänsyn till. 525an har mer gemensamt med 320d motormässigt, men trean är både kvickare i sprinten och kategorin körglädje. Däremot låter motorn lite väl mycket. Vad är du ute efter? Komfort med ok tryck eller vill du ha nåt roligt och kraftfullt? |
|
| Köp en 530D,xdrive, den är nästan lika billig som 330d med nuvarande kampanjer. | |
|
Vitoco: menar du att 330:n låter mer än 320d för F30 eller att 3-serien har sämre isolering mot motorrummet än 5-serien? Frågar eftersom jag börjat snegla på F30 330d och 328i men inte kommit mig för att provköra endera. Provade däremot en F30 320d och den var ju klart tystare än min E91:a med samma motor -nästan lite väl diskret i basregistret eftersom vissa rasslande högfrekventa ljud vid exempelvis växlingar (automat) på fullgas/höga varv blev lite tydligare i jämförelse, och de ljuden är inte så smickrande. |
|
|
Bul: Det beror helt enkelt vad du använder bilen till. var du bor osv! Om du har familj och småbarn så är ju femman helt klart bättre för den är ju såklart lite större en trean. Femman +Bättre komfort +Bra isolering, inuti bilen hörs inget diselknatter(kan hända när den är kall) +Större en trean - Synd att 525d numera är en fyra, men vet ej vilken du har tänkt på fyran eller sexan. -Den är helt klart klumpigare än f30 - Samt motorn är helt okej , en 218 hk med 450 nm! Trean +Mer kraft +Roligare att köra + En sexa ! - Lite mindre en femman -Lite sämre isolering och komfort en femman där med. - Samt inte lika klumpig och stor som F10. Även som Vitoco säger så är 525d mer lik 520d, Eftersom det är nästan likadan motorer. Både är fyror, samma cylindervolym . Det är alltså som en trimmad 520d. Det blev lite ostrukturerat men aja , lycka till med valet. Fina bilar både två ! Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
|
Glömde att säga att interiörerna är helt olika på bilarna, Tycker F1x interiör är i världsklass, nästan samma interiör som sjuan :-) Trean är inte heller så dum den heller. Det är bara de plastiga listerna som ser lite konstigt ut. Men i verkligheten är inga problem. Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
|
Bluescreen: menar att 320d låter mer, visst är trean sämre isolerad än femman men jämfört med t.ex. 328an så är den lite väl grov. 330d kan jag inte uttala mig om, men det är bara att provköra ;) Bra inlägg Jonte!! |
|
| Jag hade valt 5:an alla dagar i veckan. F30 är inge vidare snygg utan där krävs det kombi för att bli snygg. Men 5:an är snygg i sedan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.