|
|
|
|---|---|
|
Hej Funderar på att skaffa 330d F30 eller 525 d F10. Båda med automat. Vilken är att föredra. | |
|
Vad är viktigast för dig när du väljer bil? ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Komfort och körglädje. | |
|
Utgår man enbart från körglädjen är F30/31 det självklara valet medan F10/11 är det självklara valet gällande komfort. Grundar sig valet enbart på dessa två parametrar skulle jag nog rekommendera F30/31 framför F10/F11, då F30/31 har en hög komfort jämfört mot många likvärdiga bilar sin storleksklass även om den inte når komfortnivån F10/F11 som har enligt mig den bästa komforten i sin storleksklass. |
|
|
Du får nog mest glädje av en 330, är det likvärdiga årsmodeller har ju 525 bara en fyra också. Jag tycker att du ska provköra båda innan du bestämmer dig. |
|
Verdi |
Ja, beror väl på vad DU gillar. Du kommer bara få svar här från vad VI tycker. Båda modellerna är bra bilar. Jag föredrar 330d (surprise). + Stark _sexa_ på 258hk. + Smidigt format men ändå ok utrymmen även som barnfamilj. + Nyare modell. + Roligare att köra än F11. - Bullrigare - Sämre stolar (åtminstone sämre än komfortstolarna) - Sämre utrymmen. |
|
Kan säga att F31 är väldigt körglad bil. Men stolarna funkar inte (Sportstolar). På tok för små. Komforten är ganska bra men bullrig. Och stolarna förstör lita av komforten. Har beställt en F11 nu eftersom utrymmena räcker inte till i F31 för 3 barn. Men ganska svårt val för dig. Men gillar du glida och åka skönt med generösa utrymmen i coupén så är F11 det givna valet. |
|
|
Kan inte säga vad som är rätt för dig, men för mig är 330d det givna valet. Komfortskillnaden värdesätter jag inte hälften så mycket som jag gör gällande körglädjen. Sportstolarna i F31 tycker jag är perfekta och har inget problem med storleken. Då är jag 188cm och 90kg+ och sitter utmärkt även med vinterjacka. Så att de är på tok för små håller jag inte med om. Tvärtom. Jag sitter trångt på tåg, bussar och flygplan, men i 3-seriens sportstolar sitter jag som en kung. __________ Mvh Grelle |
|
| Men kampanjpriserna på 530DXdrive så säger jag en sådan. Blir inte många kronor dyrare än en 330D. | |
|
Finns det en budget också, eller är det bara att speca glatt och sedan punga ut...? ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.