AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.756

Hur korrekt är Bilpriser.se?

Hej, vad är eran uppfattning om korrektheten i värdet som anges på bilarna på bilpriser.se?

Är på jakt efter en E91 och 9 av 10 bilar annonseras ganska högt över dess värde om man skall gå efter denna sida.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
För "vanliga" normalutrustade bilar stämmer den bra på. Äldre mer entusiastbetonade bilar funkar inte särskilt bra.

Mina senaste försäljningar har legat väldigt nära bilprisers värdering.

-------
//Lövet
tj
432
tjoa
320d Touring -14
För låga priser på bilpriser.se när det E91...
Finns inga bilar till dom priserna. Möjligtvis repiga/sunkiga kvd bilar eller mätarskruvade importbilar.
Och bilpriser.se priserna verkar röra sig drastiskt. Har 2 exempel på det:
Min egen tjänstebil kollade jag på bilpriser.se samt även en värdering hos BMW.
Såg ok ut. Två veckor senare hade bilpriser.se sänkt med typ 10-15.000:-
BMW värderingen (inbytespris) ligger förhållandevis högt.

Vi skulle sälja en Volvo som vi haft s tjänstebil på företaget, också här sjönk värderingen rätt mycket med bara några dagars mellanrum på bilpriser.se

Känns stabilt...

/Johan
Använd bilpriser som en av många indikatorer. Festligaste var deras värdering på 550iAT F11, vilket det inte sålts ett enda exemplar av som begagnad i Sverige:).

En märklig detalj är att de inte använder sig av bilpriser i sin egen organisation. Kika på kvd.se och jämför med vad bilpriser värderar objekten till...
Visar för låga siffror.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Jämför man mina senare referenser så har Bilpriser visat för höga siffror jämfört med slutpriser/faktiskt värde. Gäller hyggligt vanliga modeller med normal utrustningsnivå...

Min nuvarande Porsche (vilket iofs inte är en jättevanlig modell) värderar tjänsten till nästan 100´ eller ca. 30% mer än vad bilen kostade för sju månaders sen...

MVH Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.