|
|
|
|---|---|
|
Hej, vad är eran uppfattning om korrektheten i värdet som anges på bilarna på bilpriser.se? Är på jakt efter en E91 och 9 av 10 bilar annonseras ganska högt över dess värde om man skall gå efter denna sida. | |
|
För "vanliga" normalutrustade bilar stämmer den bra på. Äldre mer entusiastbetonade bilar funkar inte särskilt bra. Mina senaste försäljningar har legat väldigt nära bilprisers värdering. ------- //Lövet |
|
|
För låga priser på bilpriser.se när det E91... Finns inga bilar till dom priserna. Möjligtvis repiga/sunkiga kvd bilar eller mätarskruvade importbilar. Och bilpriser.se priserna verkar röra sig drastiskt. Har 2 exempel på det: Min egen tjänstebil kollade jag på bilpriser.se samt även en värdering hos BMW. Såg ok ut. Två veckor senare hade bilpriser.se sänkt med typ 10-15.000:- BMW värderingen (inbytespris) ligger förhållandevis högt. Vi skulle sälja en Volvo som vi haft s tjänstebil på företaget, också här sjönk värderingen rätt mycket med bara några dagars mellanrum på bilpriser.se Känns stabilt... /Johan |
|
|
Använd bilpriser som en av många indikatorer. Festligaste var deras värdering på 550iAT F11, vilket det inte sålts ett enda exemplar av som begagnad i Sverige:). En märklig detalj är att de inte använder sig av bilpriser i sin egen organisation. Kika på kvd.se och jämför med vad bilpriser värderar objekten till... |
|
| Visar för låga siffror. | |
|
Jämför man mina senare referenser så har Bilpriser visat för höga siffror jämfört med slutpriser/faktiskt värde. Gäller hyggligt vanliga modeller med normal utrustningsnivå... Min nuvarande Porsche (vilket iofs inte är en jättevanlig modell) värderar tjänsten till nästan 100´ eller ca. 30% mer än vad bilen kostade för sju månaders sen... MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.