AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.107

Tömd X6 M50d..

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Var ute och promenerade idag. Och i Trosa hamn, stod en X6 M50d - som hade fått rutan inslagen.

Navi, skärm, Idrive reglage var borta.

Tycker såklart synd om ägaren, inte kul att komma ut och se att det varit inbrott.

Bilen kan ju iof hade stulits någon annanstans - så om någon saknar en med regnummer MXP xxx, så står den i Trosa. :-/

Det som jag tycker är märkligt, är att den hade strippor av maskeringstejp på bakluckan och huven.
- är det något som de använt för att koppla ur larmet tro?

Jag ogillar miljötalibaner - skarpt.
/Andreas
Bild?
Vad sa ägaren för du tog väl reda på vem som äger den?

Ingenstans får man ha bilen ifred.
Har detta med att göra att vi gick med i EU och gränserna är öppna.?
Vad sa ägaren för du tog väl reda på vem som äger den?

Ingenstans får man ha bilen ifred.
Har detta med att göra att vi gick med i EU och gränserna är öppna.?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Var dum och inte tog någon bild - bilen står på ett leasingbolag. Försökte ringa 11414, men det var bara 80 samtal före i kön. Rutan var iaf smälld på plats, då det var glas bredvid bilen. Men den stod konstigt parkerade - framdäcken var uppe på trottoaren.
Då är det nog en firmabil.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Delorian: Visst är det så, bara svårt en söndag att får reda på vem brukaren är.
Vad hindrar dagen dig? Skicka ett sms med regnr till 72503.
Kostar typ en 5:-
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Vinyl: Det är leasingbolaget som står registrerat som ägare, vem som brukar den - vet bara dom.
Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
MB Sprinter 311cdi 4x4 -05
Multicar M26 4x4 -96
Mistafrizz: Det är väl bl.a. detta som skapar om jag förstått det rätt, problem gällande fartkamera och fortkörning med leasingbil då leasingbolaget inte behöver uppge vem som kör/brukar fordonet. Rätta mig någon om jag har fel.

Delorian: Angående EU:s gränser så är väl grundproblematiken folk som inte kan skilja på"mitt och ditt" tyvärr. Organisering och utövning som en förlängning kanske kan diskuteras.
Mer öppna gränser underlättar ju också andra bättre saker som tur är!
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Thomas M: Det finns ingen upplysningsplikt i Sverige, så när leasingbolag och företag står som ägare, så behöver man ej säga vem som kört. Hyrbilsfirmor brukar dock lämna ut infon om föraren. Är bilden otydlig, och bilen ägs privat - så går det också att neka kännedom om vem som körde.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.