|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Hej Lasse,XTO 544 har den | |
| Så underligt är det ändå inte att han vill ha pengar via överföring, vem till ha 60´ kontant i dagens läge när man inte ens kan sätta in dem på banken utan bråk? | |
|
Nu läste du nog fel... Så här skriver han i annonsen: "Tar ej mot kontanter, utan postväxel, SWISH eller liknande." Så han vill ju inte ha cash i handen! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ojdå, jag skrev fel! Vad jag ville förmedla är att det ur min synvinkel inte är konstigt att säljaren inte vill ta emot kontanter. Någon skrev tidigare i tråden att det inte kändes bra med "betalning via skumma bolag", men jag tycker inte att det är något man ska haka upp sig på om man är intresserad av bilen. | |
|
Välutrustad bil: (fastnade på fotbollen igår kväll) Serviceboken är väl ingen viktig grej på en så fullutrustad bil för 60 tusen? Det går ju att kolla upp via BMW / verkstaden (pratade inte du med verkstaden som servat den de senast sex åren?) Betalning spelar väl heller ingen roll, så länge du blir ägare? Extra nyckel kostar ca 1500 kr på BMW. Svårt att hitta en bil som man åker skönare i. Men det måste ju kännas rätt för dig själv, såklart: Daten für die Fahrgestellnummer: WBAGL61090DM52879 Modellbezeichnung: 745I Ausführung: Europa Typschlüssel: GL61 E-Code: E65 Karosserie: Limousine Lenkung: links Türen: 4 Motor: N62 - 4,40l (245kW) Antrieb: Heckantrieb Getriebe: automatisch Außenfarbe: Titansilber Metallic (354) Innenraum: Leder Nasca Schwarz (U6SW) Produktionsdatum: 07.11.2001 Werk: Dingolfing Code Serienausstattung Standard Equipment S202A Steptronic Steptronic S216A Servolenkung-Servotronic HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S245A Lenksäulenverstellung elektrisch Steering wheel column adjustment,electr. S261A Seitenairbag für Fondpassagiere Side airbags for rear passengers S459A Sitzverstellung elektrisch mit Memory Seat adjuster, electric, with memory S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer S650A CD-Laufwerk CD player S851A Sprachversion deutsch Language version German Code Sonderausstattung Optional Equipment S223A Elektronische Dämpfer Control (EDC) Electronic Damper Control (EDC) S229A Dynamic Drive Dynamic Drive S235A Anhängerkupplung abnehmbar Towing hitch, detachable S268A BMW LM Rad Sternspeiche 95 BMW LA wheel, star spoke 95 S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering S358A Klimakomfort-Frontscheibe Climate comfort windscreen S415A Sonnenschutzrollo hinten Sun-blind, rear S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit S430A Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik Interior/outside mirror with auto dip S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip S438A Edelholzausführung Fine wood trim S442A Getränkehalter Cup holder S488A Lordosenstütze Fahrer u. Beifahrer Lumbar support, driver and passenger S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC) S521A Regensensor Rain sensor S522A Xenon-Licht Xenon Light S601A TV-Funktion TV function S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional S612A BMW Assist BMW Assist S620A Spracheingabe Voice control S630A Autotelefon mit schnurlosem Hörer Car phone with cordless receiver S676A HiFi Lautsprechersystem HiFi speaker system S785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lights L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German |
|
| tack lasse,. och om betalningen så kommer jag från Norrbotten o betalar är det kontaner som gäller ,även på lidingö | |
|
Jag kan tycka att serviceboken är mindre viktig på bilen i fråga. En så pass gammal och avancerad bil kan gå sönder när som helst ändå. Provkör bilen ordentligt och se till att allt fungerar, eller åtminstone så du blir varse om vad som inte gör det. Det är nog viktigare än alla serviceböcker i världen. En ny nyckel kostar 2200kr ca, det va vad jag betalade för 2 år sedan. |
|
|
Japax,(ägrer ingen bmw) varför köper du då nycklar ?? |
|
|
Micke.l Det slog dig inte att han kanske ägde en Bmw för 2 år sedan när han köpte en nyckel? Dessutom ägde han nog just en E65 om jag inte missminner mig. /Martin |
|
|
Micke.l Det slog dig inte att han kanske ägde en Bmw för 2 år sedan när han köpte en nyckel? Dessutom ägde han nog just en E65 om jag inte missminner mig. /Martin |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
micke.l om du köper bilen så är det väl inga problem att ha med en postväxel? Han vill inte ha kontanter. |
|
micke.l, Jag tycker att ett utdrag ur BMWs databas är ett måste vid köp av begagnad BMW, kan ge mycket matnyttigt. Då ser man datum och mätarställning vid besök på BMW-verkstad både före och efter import. Det borde handlaren på Lidingö kunna hjälpa till med. Be dem kolla i "ISPA". Min bil: Länk |
|
|
olaO: Klart de kan, annars kan jag be kompisen på de som äger Blombergs. Håller helt med dig om ISPA. micke.l: Öhh finns det inte postväxlar i Norrbotten eller är det någon principsak för dig med kontanter? |
|
|
Öhh stephan jag har fixat postväxel-JA det finns i norrboten med ! hämtar bilen i helgen |
|
|
Så här ser ISPA ut på denna, tar med ett axplock av avläsningarna: 2007-11-06 78974 km 2008-10-09 89971 km 2009-09-15 100169 km 2011-03-17 109379 km Finns inget före 2007, lite konstigt borde varit på BMW någongång i Tyskland tycker jag. 2011-03-17 är den sista noteringen. Min bil: Länk |
|
| Hämtat den än? | |
| jajamen står i Luleå nu !! | |
| Helvete De DE Här va det | |
| Du är minsann en gåtfull man :) | |
| Japmax,jag menar fan vad denna bil går,55tusen för denna, ett klipp | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.