AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.232

Hur demontera strålkastare BMW e91.

Ru
6
Ruonaoja
320d touring -06
Skulle behöva demontera min vänstra strålkastare samt glaset då tidigare ägare inte lyckats stänga luckan ordentligt efter lampbyte. Och har nu fullt med skit plus kondens i huset. Någon här som vet hur man enklast går till väga?
Pillade lite igår men ville inte börja skruva lös för mkt. Tack på för hand:)
Ma
189
Max_k
530xD -12 m-sport
Om du ska ha lös strålkastarn från bilen måste fronten bort. Kollade om man kunde skruva lös glaset på mina men verkade inte gå. Ville byta då de var blästrade. Men våtslipade och polerade glasen och vart 10ggr bättre!

Du kan ju annars ta lös all elektronik sen spola rent inne i lampan via hålen sen låta den torka upp och montera tillbaka allt. Fast hade nog inte spolat in i projektorn om du har har projektorljus då de kanske blir fläckar eller något.
ra
340
raj55
BMW 320i, Touring-2009 Feb.
Är det projektor eller reflektor lampa? Det är väldigt svårt att ta isär lampan. Den är klistrad ihop. Man måste nästan baka den i ugnen för att göra klister mjuk innan du kan öppna lampan.
ra
340
raj55
BMW 320i, Touring-2009 Feb.
Här ser du hur man kan ta ut strålkastare från bilen.
Länk
ba
40
bacooon
120d M-Sport -15
Lånar tråden lite,

Någon som vet om facelift strålkastarna från 2009-2012 e91 passar till prefacelift 2008? Vet att det behövs motstånd till led blinkersen,men vill veta om dom öht passar?
Ru
6
Ruonaoja
320d touring -06
Jag har projektor lins på halvljuset och reflektor på hel ljuset. Det ser ju dock ut som att "glaset" är skruvat i överkant. Men kan dock inte hitta några skruv skallar.
We
159
Weelie
435D GC-15
Om det är en E90 du har så går det inte att skruva bort glaset det är limmat.
Ru
6
Ruonaoja
320d touring -06
Okej. Men det funkar med att värma försiktigt i ugnen? Någon som gjort det tidigare?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.