AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.982

Import bmw F30 330d

Hej alla bmw experter.
Den här bilen har stått i hallen sedan juni...import från belgien enligt säljaren.
Länk
Vad tror ni? Vad kan det vara för fel på bilen så att de blir aldrig av med den? Orkar inte vänta tills 335d släpps, så frågan är om det blir lika svårt för mig att sälja den vidare om ett år och hur mycket kommer den tappa i värde? Vad är den värd nu?
ma
32
mannen74
X3 3,0d -12
Varför inte importera själv och spara en slant?
Det blir lite svårt då jag en inbytesbil bmw f30 320d som har gått 3000 mil plus att mellanskilnaden kommer vara på avbetalning..
ma
32
mannen74
X3 3,0d -12
AA OK jag hajar :-)
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Den känns lite dyr för att vara en sedan och import. Utrustning är rätt så bra även om jag hade velat haft 19" och sportauto.
Jag tänkte också på sportautomaten
Ja, den är för dyr. Det är nog det enda "felet". Avsaknad av fri service och vagnskadegaranti borde speglas mer i priset.

Men, vilket mellanpris är föreslaget?

Om ett år? Omkring 300'.

DLC> Har den verkligen inte sportautomat?
i somras var det 130 i mellanskillnaden
Du bör ha i åtanke att den är byggd 2012 vilket gör den mindre värd än om den varit nytillverkad när den togs ut i Belgien.

Daten für die Fahrgestellnummer: WBA3E51010F570173

Modellbezeichnung: 330d
Ausführung: Europa
Typschlüssel: 3E51
E-Code: F30
Karosserie: Limousine
Lenkung: links
Türen: 4
Motor: N57D30O1 - 3,00l (190kW)
Antrieb: Heckantrieb
Getriebe: automatisch
Außenfarbe: Estorilblau 2 Metallic (B45)
Innenraum: Leder Dakota/schwarz (LCSW)
Produktionsdatum: 04.09.2012
Werk: München

I övrigt läcker, jag saknar bara aktiv farthållare och taklucka samt möjligen M-chassi.

Vaddå stått sedan i juni?! Den är uttagen på en tidigare ägare i oktober och Becko bil äger den sedan 5 november. Om den är intagen i juni hade importören behövt betala svensk moms.
De sänkte priset från 449' till 429' och sen försvann den och nu är den uppe igen. Om jag inte har fel så var det 0 ägare på den i somras och nu står det 2 på transportstyrelsenshemsida. Jag är 100 % säker att det är samma bil som jag ringde på i somras och 99% att det var samma bilhandlare
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Turbo4ever: ja, den saknar sportauto. Man ser det dels på växelspakens design men även på att paddlar saknas.
No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
Med 130 i mellanskillnad tycker jag att de betalar bra för din bil, jag bytte in min F31 320dA i september och fick inbytespriser mellan 245-285", 2200 mil Sportline mm.
Kul värdeminskning på en bil som kostade 420" ny 10 månader innan...

Jag har sportauto idag, det är ingen dealbreaker för min del.

Åk och prova bilen så tror jag att du inte behöver fundera mer om jag säger så...

Passa även på att plocka ut ett fax med tidigare ägare så slipper du undra över ägarhistoriken.

We
4
Webbe6
320 XD Touring -10
Enligt Carfax, så någon har ju brukat fordonet 1månad.

2013-11-05 Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av företag. Lån rapporterat
2013-11-02 Fordonet är anmält för avställning för trafik i Sverige.
2013-10-04 I trafik första gången i Sverige. Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av privatperson. Lån rapporterat
Konstigheter i ägandehistorik kan bero på (säger inte att det är så i detta fallet) att bolag köper bilen utomlands, betalar ej utländsk moms där, sen är det privatperson som står som ägare när bilen registreras i Sverige och då betalar man ingen moms här (pga bilen gått mer än 600 mil o äldre än 6 mån).

996turbo
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Att den är byggd 2012 har ingen som helst betydelse för värdet. Det viktiga är att det är en modellår 2013 vilket den är.

Annars är väl de stora skillnaderna att du måste ha helförsäkring samt betala för servicen. Vilket måste avspegla sig tillräckligt i priset för att det ska vara värt det.
De kommer bli svårt att sälja den vidare för rätt peng om ett år...( Jag har bestämt mig att vänta ett litet tag till o köpa en lätt begagnad f30 335d xdive
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Det klart att man inte kan köpa en så pass ny bil pch tro att man kan sälja den efter 1 år för en vettig peng. Man förlorar ju mycket o ha den så kort tid så e det bara. Import eller inte spelar ingen roll.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Varför skulle du bara ha den 1 år?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.