|
|
|
|---|---|
|
BMW 523 -97 Jag hade tidigare hål mitt på expansionskärlet, bytte till ett nytt, efter ett tag började det läcka i nederkant av expansionskärlet där o-ringen sitter. Bytte häromdagen till ett nytt expansionskärl igen med originalkvalitet plus ett nytt kylarlock, samma sak nu, läckage vid o-ringen. Det läcker mycket mera om jag fyller till maxnivån, mindre om nivån är i nederkant av expansionskärlet. Jag har tidigare haft problem med luft i systemet, kan det vara så att det finns luft kvar som gör att trycket blir så högt i kylsystemet så att det orsakar läckaget? Eller kan det vara en spricka i den delen av kylaren där expansionskärlet sitter? Jag har emellertid inte kunnat se någon synlig spricka. Jag har provat att lufta och fick ut lite luft därefter kom det ren kylarvätska. Plattan som håller fast kärlet upptill har pga. värmen slagit sig och sticker upp en aning där kylarlocket sitter, kan det påverka att kylarlocket inte håller tätt? Tacksam för serösa svar, inga gissningar, tack. /Dennis56 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.