AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.118

Förklaring av felkod 205 på e34

Tjena,

Jag har en e34 med m50b20 det vill säga DME MS40 motorstyrning och får 2 felkoder: 200 och 205.

Jag har letat ihjäl mig men hittar bara förklaring till 200 koden (lamdasonden om jag förstår rätt) men är det någon som vet vad 205 betyder?

Karl F.
Vad läser du av koden med?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
KalleZaffe: du får nog prova "Google"! ;o)

Skrev in "bmw fault code 205" och första träffen i Google blev den här:
Länk

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Jag läser av koderna med carsoft. Ingen förklaring ges på just dessa koder i själva carsoft heller.

Jo Johan B. Jag kollar på denna sida du länkar till och om man kollar på just ms40 så finns ingen felkod 205 precis som på andra sidor på nätet!
Det står 205 längre ned på sidan.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
KalleZaffe, du kanske är ett barn av vår tid - "Det som inte kommer upp på första sidan vid Googling, finns inte! Och det som inte står i första postningen i ett forum finns inte heller...!" ;o)

Om du skrollar ner till inlägg två i tråden jag länkade till kommer du att finna felkoden!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Nä nu blir jag konfunderad.

Min bil har siemens datorn med betäckning ms40 (inlägg 3 i tråde du länkar till). ms40 finns ju med i tråden men utan felkoden 205 vad jag ser.

Notera här att 520 och 525 har inte samma styrdator!

Att ta felkoden 205 från en annan motorstyrning som till exempel dme 1,7 gör inte att koden stämmer eller har jag fel?

Vad är det jag missar alltså här gott folk som ni ser?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.