AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.614

Vad hade ni valt, "fullutrustad" E61 eller "snål" F11?

Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Funderar på att skaffa en 5:a kombi, krav är diesel och automat, men frågan är om man skall välja E61, exempelvis 535, M-paket, panorama, skinn, navi, etc. eller en F11, 520, tygklädsel, xenon och inte mycket mer...

Båda går ju nu att hitta för 200' plus...

Vilken hade ni valt?

Mvh

Christian
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
F11, alla dar i veckan. Känns premium redan i standardutförande. En fantastisk bil...
3M
718
3MW
E36 Ti
Jag hade inte äns tänkt på f11 i det fallet.

Full utr e61 är något speciellt, tappar inte värdet lika mkt som en naken f11 för det första. Sedan så trivs du bättre i en full utr bil med den största motorn :)
Ex, hur heta är en 520d e61 som är helt naken idag? Så kommer en naken f11 kännas om typ två år.
E61 alla dagar om året. Hittar du en med panorama, night vision, aktiv farthållare, soft close, komfortstolar med värme, massage och fläktar, Individual audio, navi pro, comfort access, rattvärme, parkeringsvärmare och så vidare då kommer du trivas i den även när F11 är nedlagd.

Jag körde en 2013års F11 525dA Xdrive med delläder, metallic, komfortpaket, HIFI och dragkrok och den kändes både fattigare och snikigare än min mors 2010as VW Passat med aktiv farthållare, premiumpaket, gardiner och parkassist. Ja F11an kändes även fattigare än pappas numera sålda välutrustade 530iA E39-01.

Så frågan är vill du verka rik och framgångsrik på ytan medan du själv har det fattigt eller vill du ha det tvärtom?
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag är böjd att hålla med. Välutrustad E61 är det som gäller med de alternativen.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det beror lite på hur du använder bilen. Skillnaden ligger ju inte bara i utrustning, utan även motor 520d vs 535d/i. Sen ska man komma ihåg att trots utrustningen i E61:an så är det nu en gammal bil och potentiellt betydligt högre kostnader gällande försäkring, service och även högre risk för rost och liknande.

F11:an kommer ge dig bättre ekonomi, en fräschare och mer lättsåld bil när det är dags att sälja. Och om du är beredd att leta i Tyskland bör du kunna få med automat, skinn och eventuellt också nav på din F11 om du är beredd att köpa en bil med högre mil än normalbilen.
Provkör båda och skaffa dig en uppfattning hur utvecklingen varit. Sen kommer det bero på hur mycket du uppskattar viss utrustning (vad har du nu som du inte kan "leva" utan) mot en modernare bil.

Personligen hade jag nog valt F11...
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Hmm...

F11 med 6:a, tidig 525 eller 530 hade varit trevligt, annars är väl de enda måstena automat, xenon och bekväma stolar.

Bilen kommer användas till och från jobbet och som familjekryssare vid lite längre resor.

Men det klart "fullutrustad" E61, 535 hade inte varit fel...

Hade samma tankar nyligen men valde E61, liite roligare med en 550 än en 520 :-)

MVH Jimmy
När jag köpte min e61 i våras så resonerade jag mycket kring ev barn sjukdomar. Jag fick tag i en väldigt sen 2009 och tänkte att det är nog vettigare än en tidig sneak utrustad f11 som ev kanske kommer ha barnsjukdomar.
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

I normala fallet skulle jag säga äldre välutrustad/större motor.

Men när det gäller E60/F10 så måste jag säga F10, en helt annan bil än föregångaren, allt från detaljkvalitet till väguppträdande är klart bättre i efterföljaren.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.