AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.200

Möjligheten att stjäla Bmw 325 xi -2001

Visa användare
5
H1nk
525i Touring -02
Hej har en kanske lite skum fråga ang. om man kan stjäla en e46:a 01 ( ja jag vet allt går att stjäla), det är så att min brors bil blev stulen, och nu under undersökningen så tycker utredaren att det mer eller mindre inte går att stjäla bilen, och tror då jag har med försvinnandet att göra, så jag skulle gärna vilja ha lite fakta på just detta område gärna från folk som varit med om liknande, bolaget är bmw orginal.

mvh
Vad menar han med att den inte går att stjäla, man kan lyfta en bil och bogsera en bil, bara för att den inte går att starta så betyder det inte att det INTE går att flytta på den.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det är inga problem att stjäla en BMW med rätt utrustning så startar man bilen och åker därifrån. (gäller för övrigt flera bilmärken)
Det vet försäkringsbolagen om, men de vägrade erkänna detta, tills en sådan utrustnings beslagtogs vid ett gripande av en öststatsliga.
Fanns en artikel om detta i Aftonbladet bland andra för ett par år sedan. Så då fick försäkringsbolagen äntligen krypa till korset.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Jag förstår inte hur försäkringsbolaget får det till att du skulle ha med saken att göra. Låt oss, rent hypotetiskt, leka med tanken att en sådan bil faktiskt är omöjlig att stjäla. På vilket sätt gör det att du automatiskt blir kopplad till stölden av din brors ostjälbara bil?
Visa användare
5
H1nk
525i Touring -02
Jo han antyder det för att jag körde den sist, hur fasen det nu hänger ihop.
Ki
123
Kimze
E61 525i -05
Visa dom denna filmen.. 3:01 in.
Så enkelt är det..

Länk

ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Kimze: tack för videon, helt missat den. Riktigt bra och välgjord dokumentär. Roligast var när biltjuven sa: "nu blir det åka av" och "280 kmh är en bra fart men 290km/h är bättre"

Mvh. Richard
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jag antar att du bett utredaren visa på mer konkret hur han kommit fram till sin slutsats. Vilken j*vla kränkning. Anmäl honom till hans chef. Ring en tidning. Jag hade blivit skogstokig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.