|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Stort tack för din hjälp. Ursäkta sent svar men har varit mycket på jobbet. Ska prova så fort jag får lite tid över! |
|
|
Jag kanske glömde att säga, men jag antar att du redan har blåtand för telefonsamtal? Man kan kolla under bagagerumsgolvet ( som är jättelätt at lyfta upp) om man har en combox. Inget som behöver skruvas eller clips eller nåt. Länk Har man nyare bil så har man kanske ingen combox minns inte till 100% när dom bytte ut den. Men då svensksålda bilar har en högre bas-utrustning än exempelvis tyskland så är nog chansen stor att den finns där. Eller att du som sagt redan har BT för telefonsamtal. |
|
|
BT för telefonsamtal finns och fungerar. |
|
|
Hej Jag har en E70, 2010 med cic navi pro och bluetooth för telefonsamtal. USB i mittkonsol samt USB i handskfacket. Går det att uppgradera mitt system för BT streaming av musik? Eller måste man byta ut Comboxen? ,mvh Gustaf |
|
|
Svårt att säga, har du en combox som den på bilden ska det nog gå bra. Men som jag förstått det har alla x5 före mitten av 2011 inte den möjligheten. Men ja om man byter combox kan det vara möjligt. Vet inte hur dom tidigare comboxarna såg ut. |
|
| Rätt säker på att en E70 2010 har en MULF istf combox. Det går dock byta ut rakt av med lite adapterkablage och en MOST-terminator. | |
| det sitter en comboxliknande låda i bak. Ska fota den och jämföra. | |
|
Hej Dessa sitter i bak i bilen. Tyvärr så kan jag inte se klisterettiketten med serienr osv utan att demontera dom. Länk |
|
|
Hej igen ok somnade tråden :) Eller kan man få en förståelse vad jag har för boxar i skuffen? |
|
|
Som sagt tidigare. I nuläget fel Box, går dock att byta som beskrivet, dock inte plug and play. kanske finns nåt företag söm gör det? Comboxen i sig är inte dyr man brukar kunna hitta dom billigt på exempelvis bildelsbasen. |
|
|
Har idag köpt en F31 330D 2013 och den har inte BT Audio aktiverat. Navi Pro (609) och 6NH sitter i den. Finns med ett häfte om att den har combox. Det sitter ingen separat combox där bak. Kan jag få igång BT Audio? Har premium selection på den så bäst vore ju om BMW kunde uppdatera den. Någon som vet något om detta? /Roger |
|
|
Om du har NAVI PRO och BT- för samtal så har du nästan helt säkert en combox. Om du inte har det nya systemet som har Bluetooth utan combox, men isåfall skulle det redan vara aktiverat om jag inte minns fel. (Minns inte årsmodellerna i huvet) Men har du kollat att det inte går att aktivera BT-Audio i menyn i iDriven Du måste alltså ta ut golvet i bagageluckan för att kunna se comboxen. BMW kan inte uppdatera din bil, eller dom gör iaf inte det. |
|
|
Ljudroger: ja det är bara en kodning som behövs i ditt fall. Har du SOS-knapp i taket? Isf ska du ändra 6NH till 6NS, om inte så ändrar du till 6NK. mvh |
|
|
powun, kodar du fortfarande? Jag har en F10 2010 med stora navi, Bluetooth telefon etc. som jag såklart vill utöka. Bor i Halland så kan enkelt svänga ner till dig om du har lust att hjälpa mig med detta. Tack på förhand! |
|
| Fridlund: en 2010 F10 har MULF, inte combox. Det räcker alltså inte att koda, du måste byta hw också. | |
|
lus: Vilka hw behöver jag byta ut och ifrån vilken årsmodell? |
|
| Du behöver byta ut MULF2'an mot en combox, det står en del om det dels i denna tråden men också i flera andra. Dubbelkolla i bagaget vad du har för prylar, tror dina boxar sitter till vänster, mot hjulhuset, alternativt under bagagerumsgolvet. | |
|
Ljudroger: Har du NBT-navin så har du combox integrerat i den. Har svårt att tro att Bmw skulle aktivera uttökad BT bara sådär kostnadsfritt, men försök iallafall! Om inte så finns det andra som kan koda åt dej om du inte vill/orkar köpa kabel och ladda ner Esys osv. Har du nbt så kan jag absolut hjälpa dig, och samtidigt grejja kod så du kan uppdatera kartorna till 2017-2 |
|
| en dum fråga kanske: betyder utökad BT at man är uppkoplad med mer än en telefon till bilen samtidigt? | |
|
Hej igen folket! Min bil va ju för gammal (jag har MULF2) , men(!) jag hittade denna lilla pryl: Länk Frågan är, tror ni den stör ut bilens Bluetooth telefoni med kontakter och mikrofoner. Jag vill ju BARA ha möjligheten att spela upp ljud via Bluetooth för som vi vet så låter ju AUX skit i dessa bilarna. (installations video, se sista 2minutrarna) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.