AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
537

Tradgedin fortsätter... Vilka delar behövs för spindelledsbyte?

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Tjena!

Ni minns kanske mina problem med den förra bilen; en Mauritziusblå 320i Coupe -93, som jag köpte i Trollhättan.

Efter alla turer jag fick genomfara mellan Sthlm - Thn där säljaren lovade åtgärda de fel som fanns på bilen lade bilen av på väg hem. Byte av tändspolar, ventilkpåspackning, packbox..

Jag sålde bilen med gott samvete då jag verkligen gjort allt i min makt för att se till att den var fin. M-test före besöket i Trollhättan berättade om kass spindelled etc. Detta hade ju killen i Thn fixat, sa han...
Nu igår ringde den trevlige nye ägaren till bilen och sa att spindelleden vä fram är helt kass... och eftersom jag sagt att felen som hittades i M-testet blivit åtgärdade måste ju jag bekosta detta. Nu undrar jag, vad i h-e är meningen med livet? (citat: Tobias 320i)

--------------------------

Vilka delar ska jag köpa? På mekonomen står det "Länkarm, vänster nedre med spindelled" samt en annan artikel med "spindelled nedre yttre" och "spindelled nedre inre"
Vilken eller vilka delar måste jag köpa?

Med vänlig hälsning Kjell Thoäng

"Still fastest on the väggrenen.."
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Kolla reservdelskatalogen på Motornord. Där har du i bästa fall bilder på prylarna. Säkert bättre pris än mekonomen oxå!

/Kristian
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Har kollat lite... du har en inre och en yttre spindelled. 225 resp. 175 :-/st.

Länk

/Kristian
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Tack! :-))
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Spindelled yttre brukar vara "original"-felet, alltså den närmast hjulcentrum om man säger så...
Har själv bytt 2ggr på min förra E36:a !
Se bild och länk med pris här:
Länk

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Glömde att tillägga...
Ring och hör med BMW. Ibland blir man förvånad (åt rätt håll) över priserna.
Bytte hjullager igår och för utom Biltema och Motornord var BMW billigast! Motornord hade inga hemma så det fick bli original.

/Kristian
Ko
663
Koffe
320iC -93
Surt!

Innebär det att du måste upp dit och fixa det, eller lämnar han in den och så pyntar du? Eller kan du tom få Thn-gubbarna att betala?

Well... lycka till iaf!

//Koffe
Be dem kolla en extra gång. det är lätt att tro att de glappar, eftersom de är gummiupphängda om jag minns rätt. dvs även nya kan kännas glappa.

Mvh Johan
X.
powerkjell: Kan du berätta lite om din lilla M3:a? Vad är det för fabrikat osv, vad har du för motor i den? Några bilder? Verkar ju ascoolt =)
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
X. Jag tänker försöka få in den i Galleriet... Info kommer då :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.