AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
453

bygga banräser (för gatan)?

jag har grova planer på att rensa hela min e36 325 och bygga bur och in med riktiga stolar osv. men är det lönt med en så motor svag bil? skulle gärna haft en 3,2 och byggt på. men det tar imot att "fördärva" en m3:a på det viset.

som sagt jag behöver lite övertalning. "klart du ska göra det sammy" osv. så det blir lite fart i garaget.

Vilka andra här på forumet har liknande planer eller gjort liknande byggen? hur mycket väger era bilar med bur och vad har nu för siffror gentimot original. min blev 4 tiondelar snabbare enligt ap-22 prestandamätare när jag släbgde ut dörrsidor ,ALLT i kofferten. baksäte, ljudisolering, passagerarstol. så visst gör det på sig.

tacksam för svar och tips OBS. min bil är 4 dörrars.

MaxPower
Go for it!

Jag gjorde samma operation med min gamla M3 E30!

Vill du ha lite tips på burar osv. så är du välkommen att maila mig på per@hylitryck.se

Nästan ballare att bygga på en sedan faktiskt :)
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Helt klart, det är bara att ge dig ut i garaget och sätta i gång ;-)
Varför inte gå hela vägen och gör en cupbil utav den?

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Jompa
Man kan ju se det så här.
När du har masserat vikten, bromsar, och chassie till perfektion så kan kan du ju börja med motorn. Vipps så har du en riktig killer som går att åka fort med både rakt fram och när det svänger.

Jonny
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
klart du ska göra det Sammy ;-)

/Kristian
Hi
141
Hinkas
318I -00
Jag har också sådana där planer snurrandes i huvudet så... Går det bra för dig får du ge mig lite tips :).

Men jag måste köpa en bil först =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.