|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, Kommer att under vintern öka effekten i min 335I -08 man, räknar på att landa strax över 500hk i motorn. Nu är det så att kopplingen redan är lite sliten och kommer nog behöva bytas. Någon som vet en bra koppling till detta endamål samt en återförsäljare!? Vänligen, Magnus | |
|
Både ACT och Clutchmasters är ganska flitigt använda för N54. Kolla Topgearsolutions, modbargains etc. som vanligt. Om du har tur så kan du hitta ett kit på "Black friday sale" som pågår just nu. Har själv bara några minuter sedan beställt ny CP och DV's från n54tuning :) Bara att be dem deklarera ett lägre värde så blir det inte spec dyrt. Vilka mods räknar du med till din spec? |
|
|
Okej då ska jag kolla med dom, är det är det något särskilt man ska tänka på när man byter kopplingen på en 335:a? Tanken är att köra med: JB4 G5 ISO med BMS Flash, DCI, DP, FMIC och E85, får se vilken blandning det blir beroende på vad pumpen gillar.. kommer säkert att få byta den oxå! Har även sneglat på metanol-insprut |
|
|
Spec2+ kopplingarna är väl också ett bra alternativ. En ACT koppling satt på min bil när jag köpte den och den rasade nu i sommras, inget slitage på lammellen dock utan tryckplattan som fick knas. Kanske har lite med att göra hur den förra ägaren körde också! |
|
| Sachs gör bra kopplingar. Kör hårt med modsen. 500 hk plus så ska du nog lägga uppgraderade/större turbos till listan. | |
| Då ska jag kolla på dem med! Vad tror ni om lättat svänghjul? Bra/Dåligt, stor skillnad? Har kollat på uppgradering av stressfläktarna oxå men avvaktar än så länge.. | |
| bump | |
|
Det där med svänghjulet är typ som det man förlorar i karusellen tar man igen i gungorna.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.