|
|
|
|---|---|
|
Detta har diskuterats tidigare, men de trådarna har självdött då personerna som lovat "rapportera om resultat" lyst med sin frånvaro... Alltså, Kontaktvärmare som man "limmar" under oljetråget, silikonplattor av varierande effekt. 200 -1200w. Någon som provat dessa och har erfarenhet? Min bil har en anliggningsvärmare av den typ som jag antar de flesta BMW-ägare fått monterade på sina bilar. Tämligen otillräcklig när temperaturen kryper under -20. Därför har jag en ide om att komplettera den med en sådan som man limmar på. Erfarenheter från någon i landsregionerna där vinter betyder kallare än -10? En liknande alltså: Länk | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag har något liknande fast från DEFA på min M3 och den gör skillnad om den är i resp. urkopplad även om det inte är samma dramatiska skillnad som för X5 som har "riktig" cirkulationsvärmning via DEFAn. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Jag har en eftermonterad defa kontaktvärmare på min E46 touring 325 M54 och upplever subjektivt att motorn bli normalvarm lite snabbare men jag bor i Blekinge så minus20 är det rätt sällan. Kupevärmaren bidrar starkt till föraren välbefinnande och jag inbillar mej att kupevärmaren en timme eller så i vår nomrala vinterkyal på 5-10 minus gör att motorn mår bättre. Inga objektiva belägg dock. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.