|
|
|
|---|---|
|
Har gått i dagarna och fått någon slags kärlek för MB 190E. Man har väl gamla minnen från barndomen när man satt och färdades i en sådan bil. Har kikat på sidorna autoscout24.se + mobile.de, men jag finner väldigt få bilar med mina kriterier. Så ni som varit och importerat från Tyskland, hur hittar man just den där "kanon dealen"? | |
|
Vet iofs inte, men jag tycker att man hellre ska lägga tid och energi på något man kan tjäna en slant på innan man beslutar sig för att göra "omaket" att importera...tvivlar att man gör det på en Mercedes 190E. Ok, du kanske kan med lite efterforskningar hitta en perfekt lågmilad 190E i någon utställningslokal nere i Tyskland , men då är den säkert oerhört dyr och kan man tro i förlängningen extremt överprisad mot vad man kan hitta i Sverige. Finns säkert relativt fina 190E i Sverige för en inte allt för brutal slant.. Men är man såld på just Mercedes 190E och absolut vill ha en superfin vagn så visst, leta nere i Europa. Men du får återigen såklart vara beredd på att slanta rejält för ett lågmilat, extrautrustat och fräscht exemplar. Den som letar finner :) Mvh Janne. |
|
|
Den här kan vara något Länk en okrockad 190 E 2,0 automat-90 med 1 ägare och 10900mil för €2800 är helt ok. En möjligen en skattebefriad 83a? Länk Eller en Barolorot 190 E 1,8-92 med 6600mil Länk alla är 1 ägarbilar. |
|
|
Janne T: Tanken är inte att tjäna på den. Mer som ett färdmedel som är ett fint exemplar och ingen rosthög. Visst kan man hitta några i Sverige men oftast ligger dom för högt. Att den behöver vara en lågmilare är inte ett så högt krav men självklart en bonus. Rosten ser jag som det värsta, så en i rostfritt skick men högre mil och automat är viktigare och givetvis för en så billig slant som möjligt. Stephan; Den där röda var riktigt fin, men tyvärr långt över budget Tack för era åsikter! |
|
|
älskar gamla mercor sorry för lite OT, men här är min dröm 190E : Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.