AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.274

Vågar man Köpa e66 760.?

Vågar man köpa en 760?
Jag älskar bilarna men är orolig över att den är helt osäljbar om några år.

Kollat även på e61, men dom är liksom mer svenniga,, och hittar man en som är bra rustad då kostar den mer än e66.an

Håller på o vacklar, har hittat en bil som känns rätt i Tyskland, då alla i Sverige verkar vara fel utrustade.. Iaf dom som är till salu. Men vet inte om jag ska gå vidare.

Har haft a8 o Mercedes , o dom har ju folk inte direkt stått i kö efter..

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Köp billigt - sälj.....om det går? :)
st
25
staffan.bruhn
760iL -2003
740iA -1992
Oxå haft Mercedes. Men BMW är hästlängder före. Har en 740 -92 som jag fortfarande håller i. Köpte beg 760 iL -2003 modell. svensksåld,en ägare, 5000 mi,l år 2007. År fortfarande min bästa vän. Lite strul med alla datorerna, men efter uppdagrering till ny version allt ok. Chassit inga problem. Endast, men var dyrt fått byta alla tändspolarna, 12k, var tydligen dåliga på den tiden. Javisst bästa bilköpet om man nu inte blir lurad av en nerkörd 760.

Bästa biltilverkaren.
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Alla motorstarka gamla bilar är svåra att sälja, är det sen en V12 då blir det ännu svårare (folk tror att de exploderar) och är det dessutom en gammal lyxbil (läs tråkig gubb-bil) Ja då blir det ännu svårare.

Men låt inte det avskräcka dig, gamla lyxvagnar köps för småpengar och har man diagnos utrustning, skruvar själv och köper delarna på "rätt" ställen behöver det inte vara speciellt dyrt att åka kungligt.

Valet mellan MB och BMW är en fråga om tycke och smak, ägt båda varianterna, och det är olika bilar som är bra på olika saker. (En S-klass är dock alltid en S-klass)

st
25
staffan.bruhn
760iL -2003
740iA -1992
Ägt 560 SEC, jättefin bil, men strykjärn på vägen. T.e.x fladdrade hela motorhuven som är i aluminium i en fart över 230 km/tim.

Bästa biltilverkaren.
st
25
staffan.bruhn
760iL -2003
740iA -1992
Sen är ju MB och BMW de enda riktiga bilarna, de är ju bakhjulsdrivna med tysk ingenjörskonst.
Fruktansvärda motorer och fantastisk komfort i chassi och kaross.
740:n från -92, som tyvärr har den gamla styrsnäckan och då är lite svajig under 150 km/tim blir bara bättre och bättre över den hastigheten. Går som Viggen -37 (endaste jaktplan som låst målradar på SR-71) över den hastigheten. Alltså ju fortare det går över 150 km/tim så stabilare går min grålle som jag har som namn.
Sen 760:n; Den är som att taxa omkring med en jumbojet och är asn är körningen på autoban som concord/-37 Viggen,

Bästa biltilverkaren.
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
klart du vågar köpa kolla bara historik på service underbar bil
on
36
ontoft
Volvo XC90-21
Buick Limited convertible 1958
Ford Mustang GT 5.0 cab 2019
Har en E65, 750i iofs, men har aldrig ägt en bättre bil för dom pengarna. Köp, eller längta resten av livet..... oerhört fina bilar, men servicehistoriken är det som avgör framtiden för dig och bilen, jag satsade på en svensksåld, men är nog svårt att hitta en 760 som är det.

Är du redan användare? Logga in i menyn.