AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.313

Waze: Navigationsapp med användarbaserad information

Hej,

Laddade hem en ny app igår som jag har hunnit testa på väg till jobbet imorse.

Den heter Waze och är i grunden en navigationsapp som de flesta andra men den har även användarbaserad information i realtid vilket kan vara användbart.

Som användare skickar du på ett väldigt lätt in rapporter om exempelvis faror, olyckor osv. Alla andra användare kan ta del av informationen och undvika aktuell vägsträcka.

Jag kan tänka mig att den kan bli ett riktigt bra verktyg när antalet användare ökar.

Testa!
Mycket bra app som jag använt några år. Vad det gäller användare så kryllar det ju av användare, i alla fall i storstäderna.

användarantalet ligger någonstans på drygt 30milj världen över.

I sverige är appen mycket stor! Har ju till och med ett flitigt använt forum.

Länk
Ba
185
Baggen523
523iA Touring -99
Har använd den en stund och jag har nästan bara positiva saker att säga om den , har haft problem med att hitta smågator någon gång .
Gillar rapporterna man får angående olyckor osv .
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vet inte hur den är att navigera med, använder den bara som polisvarnare vid längre resor och för det funkar den väldigt bra. Även annan typ av information gällande olyckor eller störningar är bra!
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
uppköpta av google för ett halvår sen. Bra app, men drar betydligt mer ström än tex. google maps/navigate.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag har kört Waze en hel del innan jag nu fick navi i bilen. Waze är jättebra för att se köer och fungerar mycket bättre här i Gbg än BMW:s RTTI-system. Man ser även var polisen står. Sedan tycker jag att kartan i Waze innehåller mycket info om företag osv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.