|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har försökt koppla en digital TV mottagare till AV ingången på TV modulen, stift 6/15 i den vita kontakten men utan att jag får någon bild. Jag har provat med två olika SCART kablar och en med 3xRCA i varge ände. Det står MUTE längst ner på skärmen men har ändå ett surrande i högtalarna. Så tänkte höra om någon vet om TV modulen brukar gå sönder eller det är något annat t.ex en fartspärr som luras så att jag inte får fram bilden? | |
|
Hej! Satsa på en BMW orginal HYBRID/DIGITAL tv modul istället! Mycket bättre och trevligare att kunna styra allt via orginal reglage osv. Jag vet att dom inte är direkt billiga men numera är dom inte så blodigt dyra på TEX ebay.de Och oftast så är det BUY IT NOW som gäller men om du hittar en där det är auktion på den så kan du komma över en billigt då efterfrågan inte är så stor längre på dom som förr! tror du skulle gilla en orginal med då den tar typ 2minuter att sätta dit, bara bort med den gamla och in med den nya. Och du får TEXT tv och EPG programguide osv. Du får in TEX: TV1 TV2 KUNSKAPSKANALEN SVT BARN NIKELODION DISNEY BARN TV4 7AN TV6 TV FINLAND Minns inte resten men det var nån/några till Ett tips bara |
|
|
Hej. Jag har kopplat in digital-TV för länge sen så jag kommer inte riktigt ihåg stiftnumren . Vad jag har för mig var att jag ställde in digitaltv- mottagaren att leverera bild/ljud på NTSC format. /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
|
PS Har kollat lite på nätet och vit kontakt, stift: 6= video 15 = jord video 4= ljud 5= jord ljud ...dvs monoljud. Jag hade min son att löda ihop en mixermodul för höger/vänster -ljud till mono. /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
|
Ska inte köpa en ny modul. Detta är mitt gymnasie arbete så måste försöka lösa detta på något sätt. Jag läste på någon amerikansk sida där dom fått koda om något i bilen för att det skulle fungera eftersom det inte har suttit kablar på de platser man behöver koppla in bilden på. ska det verkligen behövas? Ingen som vet varför det står MUTE på skärmen. Kan då tilläga att jag aldrig har haft ljudet inkopplat samtidigt för att jag ville få bil innan jag började röra i det också |
|
|
Har för mig att det alltid står MUTE då man inte har någon bild så var det på mina e39 och e38or när det var myrornas krig i tv rutan så stod det MUTE med grönt i ena hörnet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.