|
|
|
|---|---|
|
Jag upptäckte jag att min kylare läcker (spricka i plasten) har kollat på nätet efter en ny Och hittat en massa olika från 795:- -2000:- men blir osäker på vad som passar . Vet någon vad som passar en E39 528iat m52tu 99a ? | |
|
Enligt Realoem.com har din kylare artikelnummer 17111436060 Sök på det, antingen eBay, Schmiedmann eller skroten. T ex Schmiedmann: Länk 1500:- |
|
|
kolla på schmiedmann.se, beställde i fredags och fick grejerna i måndags. min kostade 1400:- men det varierar lite beroende på årsmodell. Kan inte uttala mig om kvalitén än men jämfört med 3800:- hos mekonomen så kan jag tänka mig å "chansa" lite /alex |
|
| tack för hjälpen | |
|
beställde kylaren som 08976 tipsade om efter att jag kollat vad som rekomenderades på realoem enligt mitt vin nr. när jag hämtade ut den så står det på paketen 520i manuell går då in på scmeidmann och kollar igen upptäcker att man kan klicka på e nr för mer info upptäcker då att den inte passas till en 528 automat låda man kan alltså inte lita på realoem till 100% |
|
| tillägg det står inget om att den skulle passa till en 528 överhuvdtaget | |
|
är det någon som vet var reservdels nr finns på kylaren? |
|
| Ser att du bor i Skåne så varför går man inte till en kylarmakare tex Malmö bilkyl då kommer du troiligen även att slippa en kylare med plastdetaljer.. Länk | |
|
tack gto80 men det låter dyrt har nu varit nere och kollat vad min kylare har för nr 17111436061 och när man kollar på realoem så passar kylaren som sitter i bilen e38 735 och 740 e39 535 och 540 jag blir inte klok |
|
|
Lycka till! Det är INTE lätt att hitta rätt ....... se min tråd om "Kylarbyte" Länk Verkar som det gäller samma kylare och om det är årsmodell och automat kan ställa till det ....... Köp INTE på "Skruvat.se" där dom har fel uppgifter och VÄGRAR inse det själva, utan ger kunden ansvaret att välja rätt. Toson |
|
| beställde en ny från schmeidmann art 1436061 samma nr som nuvarande bryr mig inte om att det står att den passar till 535 540 det sitter en sådan i nu ju | |
|
Det kan vara klurigt på vissa modeller att välja rätt kylare ja. Men om ni är osäkra på vilken av våra kylare som passar så tveka in på att kontakta oss med reg nr så kan vi kolla så att det blir rätt. Vi kollar alltid bilens fabriksutrustning m.m. för att vara helt säkra. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
jag pratade med en kille från schmeidmann efter att jag fått den första kylaren som sa att det var den första kylaren som var rätt 1436060 efter en koll i utrustningslistan. i bilen sitter nu en 1436061 som enligt infon på schmeidmanns hemsida passar 535 540 735 740 beställde en sådan och kom överens att jag skulle skicka tillbaks 1436060. kollade på bildelaronline24.se där dom har en kylare som har 1436061 som reference Länk och enligt infon som finns där passar denna även 528 e39 kanske tidigare ägare bytt kylare till en större efter dragkroks montering? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.