|
|
|
|---|---|
|
Hej har en bmw 740 99,a som jag tänkte montera motorvärmare i, men vad rekomenderar ni? Kontaktvärmare? | |
|
Jag har Defas blockvärmare på min, sitter en på varje cylinderbank, och det funkar kanon. Det räcker med 2,5 timme vid ca -5 så ligger tempmätaren i "slutet på det blåa". Jag hade sen tidigare dåliga erfarenheter av "kontaktvärmare", hade bla en 320d där det funkade helt kasst men på V8:an verkar det som sagt funka bra. Dock verkar det sjuuukt trångt att komma åt och montera, men det är en helt annan femma :) |
|
|
Jag har löst det med en OWL värmare på min 540. Kopplas på returen från värmepaketet. Lite bilder här: Länk Min bil: Länk |
|
|
Jag har också DEFA´s kontaktvärmare och tycker det funkar kalas. Trångt att montera speciellt på vänster bank där styrsnäckan sitter, men ingen raketforskning. |
|
|
olaO Vart köpte du OWL värmaren? |
|
|
Krillden, härifrån: Länk Scanna av eBay också kan finnas till bra priser. Observera extremt viktigt att det är jordat i chassit och att den är ansluten på ett uttag med jordfelsbrytare. Min bil: Länk |
|
| Jag köpte en liknande i veckan. Ser identisk ut. Jag köpte min på www.123ignition.se. Måste vara samma. Jag har börjat montera idag. Ska fortsätta i morgon. Tar lite tid då jag ska ha batteriladdare och kupevärmare också. Väldigt spänd på effekten. Men jag tvivlar inte på att den inte skulle vara bra. Det är 18 mm slang anslutning. Det hade jag på min bmw också. Många slangvärmare tex dom Kina grejerna som ligger på tradera och blocket har 16 mm anslutning. Dessa anslutningarna passa perfekt på i alla fall min bmw. | |
|
Mrhenke, det finns lite olika varianter på gradtal och om de cirkulerar konstant eller inte. I min 530 har jag en 60 gradare som slutar cirkulera vid uppnådd temperatur och i min 540 en 75 gradare som cirkulerar konstant, den senare är mycket mer effektiv upplever jag. Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.