|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag varit nära länge, men får ingen seriös respons från BMW säljare. Så igår så gick en förfråga till Audi också, uppringd direkt på morgonen. Är det något jag går i taket över så är det kassa bilförsäljare, jag vet vad jag vill ha men med ovan i tanke och hur responsen var så kan saker ändra sig snabbt. BMW säljaren skickar mail, mail mail - personligt - NOT! Själv ger man högsta servicegrad till sina kunder oavsett om en order är på 500kr. Bilförsförsäljare det är tydligen ett speciellt klientel, förra gågen var det Jaguar som var helt off och inte kunde lyfta rö-va från stolen.... BlähH! | |
|
Det är bedrövligt dåligt yes. Jag har aldrig fått några svar varesig från skickade mejl eller intalade meddelande på telefonen. De har inte tid eller ork att svara. Bara sälja sälja sälja. Varför svara när det finns folk i hallen som ska handla? |
|
|
Ja, det är skillnad faktiskt. Jag har en bra nu i Göteborg som svarar på trevligast möjliga sätt. Men det tog tid. Man vill ju ha någon som tillför något och inte bara snackar dynga som flertalet gör. Jag tycker inte det är BMW specifikt dock. |
|
|
Jag stör mig också på dåliga säljare. Dock är det inget specifikt som gäller BMW-säljare. Kontaktade nyligen lite hotell för en konferens på ca 80 personer och blev förvånade hur ointressant vår grupp verkade vara trots mat/dryck/lokaler och rum. Väntade inte mig att jag skulle behöva ligga på för att få hjälp med detta. En annan historia om BMW-säljare var en vacker sommardag när jag i veckorna innan fört en aktiv kampanj gentemot min farsa att införskaffa en cab. Sagt och gjort, lyckades "lura" honom och morsan att låna hem en bil och de tog den på en lång provkörning och visst gillade de bilen och cab-känslan. Så när vi lämnade tillbaka bilen så tycke han att han kunde få en offert på vad kalaset skulle gå. Specade upp en helt okej, men inte extravagant Z4 och här trodde jag nästan att saken var biff. Jag känner mig farsa så väl att om han ber om priset (han visste ju redan vad det rörde sig om för ungefärliga siffror) så är det klart. Säljaren skickade dock aldrig offerten och då sjunk intresset direkt. Inte tänkte han jaga säljaren för att få köpa sin andra fabriksnya bil av samma återförsäljare inom ett års tid och slutklämmen för mig blev att ingen Z4 fanns disponibel att låna som jag planerat... Konstigt var bara förnamnet. De lånar ut bilen för 30 mils körning, men att sälja en bil? Kommer inte på fråga... __________ Mvh Grelle |
|
|
Fått min offert redan och en ganska ok värdering innan jag ens förhandlat. Säljaren behövde alltså mindre än 3h på sig och på denna tiden hann han ringa mig för ett personligt samtal. Wow! nu känner jag mig värdefull igen Nu får vi se om mitt huvud kan bearbeta att eventuellt inte gå och köpa en BMW då jag egentligen redan hade bestämt mig hmmm... hehe ;) |
|
| Aj Grelle en sådan säljare hade jag sparkat direkt om jag var VD. Helt knasigt. | |
| Testa Jesper på BMW i Kungsbacka. Han är ung och hungrig och anstränger sig för att fixa det där extra. Mailar även efter leverans och kollar att allt funkar som det ska. | |
|
Verkar variera mycket på märket eller var man bor??? Brukar vara rätt mycket på BMW i Borås då jag känner en som jobbar o köper lite smått ett o annat där men många gånger frågar dom om dom kan hjälpa mig med nåt! - Tänker för mig själv: seriöst! jag är här en gång i månaden med en 3-årig grabb som direkt springer till lekplatsen så det skriker om!!! Det kan jag kalla service! Frugan ska köpa sig ny Suzuki sx4 o hon får reda på varenda förändring i leveransens status/plats! Men åker man till en VAG återförsäljare i Borås (förutom 4 ringar som har separat hal) så kan man uppleva 4 års tider innan man får hjälp! BMW - Beroende Med Wilja |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
De säljare som jobbar med tjänstebilar är hopplösa att arbeta med då de vet att om en kund drar så står det "1000" åter. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
| En del säljare som jobbar med tjänstebilar inser att man kanske ibland är intresserad av att köpa ytterligare en bil privat. De jobbar på långsiktiga relationer så att de även kan kränga nästa bil om tre år också. | |
|
Klart de skiljer mycket beroende på vart man är någonstans, men överlag är bilförsäljare ett märkligt folk. Hur kan man vara så ointresserade att sälja?? Kan förstå att man ibland är lite trött på att folk bara rullar runt och "tittar" och ingenting händer, men på samma gång är de det som många gånger är stora skillnaden på att vara en bra och dålig säljare att kunna hantera det. Många försäljare har glömt bort grunden hur man gör för att bli en bra försäljare! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.