|
|
|
|---|---|
|
Rätt sköna bilar det var på den tiden faktiskt. Kanske speciellt den svarta på bild 3 =) Länk | |
| Audi Quattro gjorde större avtryck under 80-talet än M3. | |
|
Åh, Alfa 75! En kompis pappa hade en sådan när vi gick i lågstadiet i början på 90-talet, det var total eufori när man fick åka med i den och han tryckte på lite. /Masten |
|
|
Lånade min mosters Golf GTI med 110 hk när jag precis hade fått körkort 1988. Kändes som rena sportbilen. Lånade även min farbrors Opel Monza med rak sexa på 180 hk och automat. Ingen antispinn så det var lätt att spinna loss vid rödljusen med den. 220 km/h fick jag upp den i på E6:an norr om Gbg. |
|
|
Saknar Audi 100 C3 samt MB S-class W126, modeller som utvecklade respektive segment och som är klassiker idag. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| E28an! så härliga bilar. e34, e32 kom ju faktiskt också på 80-talet. Rätt modern bil för sin tid. Sista riktiga kvalitetsbilen från BMW. | |
|
E34 var ju bilen som introducerade 2000-talet i slutet av 1980-talet. /Martin |
|
|
He,he...Jag inte bara minns, jag kör en 80-tals ikon idag ;) E32:an håller än, både i funktion och i utseende... Visst, bl.a. bränsleförbrukningen hör väl till "dåtiden", men annars en funktionell bil med det "rätta mullret" :) Mvh Janne. |
|
|
Saknade 80-talets bil med stort B: Lamborginhi Countach - en vit med vita fälgar och den stora spoilervingen...den som drog ner toppfarten med rätt många km/h... Även Porsche 959 ser jag som en 80-tals-ikon. Countachen är en rå best (är nog det motorljud som skarpast etsat sig fast i minnet - en svart Countach med "öppet avgassystem" som drog iväg på fullgas), medan Porschen är något av den mest tekniskt fulländade sportbilen (åtminstone då) - så perfekt att den nästan framstår som "tråkig"... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ferrari F40 FTW! | |
|
Ja, 959an var cool då. Nu är den inte så snygg längre och tekniken inte lika imponerande. Har ni sett top gear testet mellan 959 och f40? 959an är inte i närheten. Det finns iofs ingen bil som kommer i närheten av f40n :) Sen gillar jag alla 80-tals coupéer. Som alfa gtv BMW 635, mercedes cel, jagga xjs osv |
|
|
Masten - hade en 75TS - 88 i början av 90-talet när jag bodde i Stockholm. Sanslöst rolig bil att köra med ett underbart insugsljud, kryddat med en häpnadsväckande dålig detaljkvalitet. :) Fyra lyckliga år... Ahhh... those were the days. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| bmw och alfa från 80-talet det är nog de coolaste bilarna .. de må inte vara vackrast men de har störst vill-ha-faktor:D | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Lancia Delta Integrale borde varit med på listan. |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
å jag har haft en alfa 75 Turbo.. den gick bra :) |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Har haft Maserati 430 biturbo den gick också bra. |
|
Jörgen - ja, när den turbon laddade då gällde det att ha fri sikt framåt! :) Hämtade en av de första 75 Turbo i Malmö Hamn på den tiden när Autoropa sålde slika bilar. En väldigt kul upplevelse - kommer ihåg det fortfarande så här 26 år senare med ett stort leende... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.