|
|
|
|---|---|
|
Hej ny på forumet efter att tagit del av många härliga tips och trix, nu till min fundering Jag har en Bmw 530DA -01 som inte fick upp tempen vid +8, läste då tack vare detta forum att det kunde vara AGR termostaten som var boven i dramat, sagt och gjort så bytte jag den och nu får jag upp temperaturen i både kupé och på mätaren. Det jag nu är fundersam över är varför min nedre slang efter 2.5 mils körning är kall? Jag luftade systemet idag och det blev ingen skillnad (ska testa lufta en gång till imorgon) men är det den "stora vanliga" termostaten som är felet eller vad kan det vara? Var av rent slump jag upptäckte detta och är nu väldigt fundersam, hoppas någon kan svara på mina frågor. Den går alltså inte upp i temp enligt mätaren har fyllt kärlet och luftat systemet och har riktigt bra värme i kupén, eller har jag luftat för lite? Med vänlig hälsning / Mattias | |
| Den får nu upp temp på mätaren felskrivet av mig? problemt och frågan är alltså ska den undre slangen bli varm/ljumen? | |
| den kan har fastnad i öppen läge | |
| Är det bara att byta den stora termostaten då eller kan man utan större ingrepp göra något åt det? :) | |
| bara byt den det räcker | |
| Okej, något annat man ska byta när man är i farten? hur är grejorna från Länk? | |
| köp original | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.