|
|
|
|---|---|
| Tycker den ser riktigt fin ut. Någon som vet något om den? | |
| Den tidsenliga likgiltigheten förbjuder mig att söka reda på samma information en gång till, du har ju redan gjort det - v.v. länka? | |
|
Jag vet inget om bilen, men du undrar i rubriken om den är prisvärd. Det tycker jag inte. Köpte min Highline för ca 30k (minns inte) för snart tio år sedan. En av 800 tillverkade och dito rostfri med historik. Men allt är prisvärt om man verkligen vill ha det....... |
|
|
Den här: Länk! ? mvh/ Anders |
|
|
Tja, vad gäller priset så är det oerhört lätt att säga att den inte är "prisvärd", men tycker man att just E32:an är en av de finaste vagnar som gjorts ;) så är det bara att handla.. Prisvärd är egentligen inte rätt ord, den är såklart inte prisvärd om man som kriterier söker efter en vagn som t.ex är>>> bränslesnål, modern, bäst möjliga säkerhet, roligast etc.. Men söker man en snygg( i mitt tycke) och fräsch(troligen) gammal blivande klassiker så är det en annan grej liksom.. Det är nog bilen som AKN refererar till !? Mvh Janne. |
|
|
Det är lägre ljudnivå i en 750iL E32 än i en 760Li F02, om det inte är modernt vet jag inte vad som är det. Rolig som tusen är E32 åtminstone med manuell växellåda. Köp en 730i V8 5vxl så är den både skojig och bland det bränslesnålaste en bensindriven lyxbil kan vara. Med tanke på hur få riktigt fina E32:or det finns kvar så är det här ett bra val. Priset är ju förhandlingsbart. Få ner den till 35-45tkr och entusiastförsäkra den så har man en billig finbil! |
|
| Länk | |
|
En tvåtonsvagn är förvisso rolig med rejäl motor, men det finns idag bilar som är bättre/roligare på att hantera rondeller och kurviga småvägar än en BMW 740 från 90-talet.. Modernare och roligare bilar finns för dessa tusenlappar, det måste väl du också Stephan medge :) Jag dissar inte alls någon E32:a, konstigt vore det annars..kört min i över 14 år och är inte missnöjd med något egentligen. Mvh Janne. |
|
|
14 år vet jag inte vad jag fick ifrån, men över 10 år iaf ;) Mvh Janne. |
|
|
Hej! Prisvärt?? den som vil ha en fin E32 så köp. Bästa bilen jag har haft. Bara Min Wagn! |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
En så ovanlig bil för de pengarna för vemsomhelst svindyrt men för den som verkligen vill ha en "drömbil" är väl 59.000:- inte mer än vad frugan roar sig för per år ;) Jag har en bil som troligtvis inte finns någon mer av i detta land. Troligen något ex i tyskland som också är i nyskick. Säljer jag den kommer den aldrig vara prisvärd det handlar helt enkelt om vad köparen kan tänka sig att betala och vad jag kan tänka mig att släppa den för. Vill han ha bilen får han betala det jag vill ha, det andra alternativet han har är att inte alls köpa en sån eller köpa en sämre. Thats it. Så är E32an din drömbil köp den om den är så perfekt som det verkar. Men jag anser att med de miltalet och om den är i nyskick ska den kännas som ny att göra det gör min 94a på 13000 mil. Aldrig gått i salt endast sommarkörd och i skick som då den lämnade bandet. :) |
|
Ja, 59.000:- är definitivt inget överpris! Snarare tvärt om! BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
En bil kan INTE vara i "nyskick" per definition om den gått 13000 mil. Ja, om man nu inte bytt "allt" till nya prylar. Däremot kan en gammal 13000 milare vara i mycket gott skick, framför allt i förhållande till ålder samt hur övriga 13000 milare ser ut... Så här ser min 13000 milare ut invändigt: Länk . Nyskick? Nix, omöjligt efter 13000 mil. Sen har den en massa nya delar, så bitvis är den i "nyskick". En 13000 mila Fård kan vara i mycket bra skick, där saker SER ut som nya, men är absolut inte som nya, tex stötdämpare. Dessa Länk har gått 13000 mil, ser ut som "nya", men kan inte vara, och är inte, som "nya", även om de är fullt funktionsdugliga (isärplockade och kontrollerade). Gällande E32 så är 60" ett OK pris OM allt är som det skall, men nyskick? Knappast! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.