|
|
|
|---|---|
| tja tänkte höra med dig om ett litet problem jag har med e39an. är så att motorlampan lyser och jag får felkoderna p0171 system too lean (bank 1) p0174 system too lean (bank 2), jag har bytt båda bälgarna för jag fick dom där felkoderna även bytt luftmassemätaren för jag fick en felkod på den och så sluta farthållaren fungera. bytt även några pluggar på baksidan av motorn. har prova med startgas men det verkar inte vara något läckage. så har du någon idé vad man kan kolla mer? | |
|
Vad kollade du koderna med tourqe? Du har en luftläcka någonstans, jag hade det på min och pluggen reagerade inte på startgas, men jag såg det tydligt på instrumentet, vilken plugg bytte du? |
|
| ja det gjorde jag ska jag kolla så short time fuel och long time fuel inte skiljer sig så mycket på båda bankerna? bytte 3 plugg på bakkant av motorn om de vet vilka jag menar. | |
| Tänk på att du behöver lägga upp minst 2 mätare per bank 1x1 och 1x2 tror jag de heter. | |
|
Hej var ute och prova lite idag men fick endast felkoden p0174. Värderna jag fick fram var short time fuel 1 låg och pendla på -1,6 - -4,7 short time fuel 2 låg och pendla på 1,6 - 3,1 Long time fuel 1 låg konstant på 11,7 Long time fuel 2 låg konstant på 8,6 Provade även spruta startgas men det blev ingen skillnad |
|
| Kolla insugsbälgen inkl den smala som går till tomgångsmotorn! E den hel kolla vevhusvent slangen som går under kåpan över insugsröret | |
| insugsbälgarna har jag bytt även de andra slagnarna och även luftmassemätaren. vevhus vetilationsslagen har jag inte kollat på. men kan en dålig vevhusventilation ge dessa felkoder? körde bilen förra vintern och hade då lite gultklegg runt olje locket och vid oljestickan | |
| Fueltrimvärdena ovan är med varm mot och på tomgång förmodar jag. | |
| ja det är det | |
|
Kolla del 17 om den är hel. Länk Länk |
|
| Spruta startgas ner på vevhusventilationen och se om den och slangarna till den är tät. | |
| del 17 är bytt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.